Dag vrienden,
Na 4 jaar was het nog eens zover. M'n vrouw mocht wisselen van leasewagen. haar Insignia heeft ons 4 jaar trouw overal naar toe gebracht en mag nu verder rijden bij onze vrienden die hem hebben overgekocht van de leasemaatschappij.
Vorige week heb ik hem daarom nog een laatste verwenbeurt gegeven...
Nu mochten we de opvolger gaan afhalen. Eeen Mercedes E Avantgarde neemt de plek in van De Opel.
De garage had hem netjes in de toonzaal onder de lampen klaargezet en waren fier deze te mogen afleveren. Maar ik zag al meteen dat hij er niet zo netjes bijstond dan ik had gehoopt. Ik zag in de reflecties van de lampen al direct swirls en een boel hologrammen op de rechterflank. Het interieur vertoonde vingerafdrukken op de gekste plaatsen en het leder had al meerder witte vlekken afkomstig van zweethanden.
thuisgekomen toch snel wat foto's genomen voor het begon met regenen:
Deze morgen besloot ik dan om de wagen een waardige behandeling te geven om z'n 4 jaren bij ons te starten.
stappenplan:
Ik heb de wagen gewassen (twee-emmer methode) en daarna gekleid met mothersklei. De klei bleef redelijk netjes maar ik was niet optimaal tevrden over de glans van de lak. Onze Insignia van 2010 had veel meer glans en reflecties.
Ik besloot om hem volledig te polijsten met de DAP900 met M205 op microfiber finishing pad.
Daarna kreeg hij een waxbehandeling Collinite 845 op golden concorsopad. De velgen heb ik ook gepolijst met een gele cone op boormachine. Daarna behandeld met poorboys wheelsealant.
De banden behandeld met Meguiars endurance gel. Het interieur werd gestofzuigd, de lederen zetels voorzien (na reiniging) met ledercrème van gliptone. Het dashboard kreeg een laagje natural look van Poorboys.
motorruimte heb ik met een vochtige microvezel van het stof ontdaan en de lak van de kap onderaan en de zijranden mee in de wax gezet.
Hier de beelden na...de reflecties, die ik zo graag zie, verschenen en de holgrammen waren verdwenen...ik had hem liever zo geleverd gezien :
M'n vrouw was overtuigd dat de behandeling op een nieuwe wagen ook wel degelijk loont. Hopelijk doet deze wagen het net zo goed als vorige...het rijden is in elk geval heel goed bevallen...hij is een pak zachter van ophanging dan 'n voorganger en de automaat zorgt ervoor dat het rijden heel wat ontspannender wordt.
Tot volgende keer .
Wim
Na 4 jaar was het nog eens zover. M'n vrouw mocht wisselen van leasewagen. haar Insignia heeft ons 4 jaar trouw overal naar toe gebracht en mag nu verder rijden bij onze vrienden die hem hebben overgekocht van de leasemaatschappij.
Vorige week heb ik hem daarom nog een laatste verwenbeurt gegeven...
Nu mochten we de opvolger gaan afhalen. Eeen Mercedes E Avantgarde neemt de plek in van De Opel.
De garage had hem netjes in de toonzaal onder de lampen klaargezet en waren fier deze te mogen afleveren. Maar ik zag al meteen dat hij er niet zo netjes bijstond dan ik had gehoopt. Ik zag in de reflecties van de lampen al direct swirls en een boel hologrammen op de rechterflank. Het interieur vertoonde vingerafdrukken op de gekste plaatsen en het leder had al meerder witte vlekken afkomstig van zweethanden.
thuisgekomen toch snel wat foto's genomen voor het begon met regenen:
Deze morgen besloot ik dan om de wagen een waardige behandeling te geven om z'n 4 jaren bij ons te starten.
stappenplan:
Ik heb de wagen gewassen (twee-emmer methode) en daarna gekleid met mothersklei. De klei bleef redelijk netjes maar ik was niet optimaal tevrden over de glans van de lak. Onze Insignia van 2010 had veel meer glans en reflecties.
Ik besloot om hem volledig te polijsten met de DAP900 met M205 op microfiber finishing pad.
Daarna kreeg hij een waxbehandeling Collinite 845 op golden concorsopad. De velgen heb ik ook gepolijst met een gele cone op boormachine. Daarna behandeld met poorboys wheelsealant.
De banden behandeld met Meguiars endurance gel. Het interieur werd gestofzuigd, de lederen zetels voorzien (na reiniging) met ledercrème van gliptone. Het dashboard kreeg een laagje natural look van Poorboys.
motorruimte heb ik met een vochtige microvezel van het stof ontdaan en de lak van de kap onderaan en de zijranden mee in de wax gezet.
Hier de beelden na...de reflecties, die ik zo graag zie, verschenen en de holgrammen waren verdwenen...ik had hem liever zo geleverd gezien :
M'n vrouw was overtuigd dat de behandeling op een nieuwe wagen ook wel degelijk loont. Hopelijk doet deze wagen het net zo goed als vorige...het rijden is in elk geval heel goed bevallen...hij is een pak zachter van ophanging dan 'n voorganger en de automaat zorgt ervoor dat het rijden heel wat ontspannender wordt.
Tot volgende keer .
Wim