• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detroits 18'' polijsten met?

TheDGM

Detailing addict
12 jul 2012
47
55
30
Onlangs de volgende velgen gekocht:

attachment.php?attachmentid=17310&stc=1&d=1193087897.webp

Maar voordat ik ze onder mijn auto leg wil ik ze eerst goed behandelen. Het zijn gepolijste velgen dus dacht er zelf aan om metal polish te gebruiken. Misschien iemand andere ideeën? En kan ik de velgen gewoon kleien?

Er zit vast en zeker een blanke laklaag over. Dus gewoon polijsten met conventionele polijstmiddelen en dus geen metal polish...

Naar mijn weten zijn deze origineel wel gepolijst, maar voorzien van een blanke laklaag, is dat bij deze velgen ook het geval? Zo ja, dan geen metal polish gebruiken.
Velgen kun je gewoon kleien, deze klei alleen NOOIT meer gebruiken voor je lak. Om een goede bescherming te krijgen zou ik ze in de C.Pro DLUX zetten.

@McShine conventionele polijstmiddelen?

Ik heb mezzo en finale thuis liggen. Kan ik deze dan gebruiken? Velgen zijn origineel dus voorzien van blanke lak inderdaad.

Mezzo en Finale zijn sowieso veilig, mocht je iets sterkers zoeken kun je altijd nog Inizio ter hand nemen. Maar let op beschadigingen in de laklaag leiden tot oxidatieplekken onder de laklaag. Dan zit er niets anders op dan de laklaag te strippen. Maar zo op de foto te zien is dat zeker nog niet nodig.

Ohja nog een vraagje, is het erg als de velgen in aanraking komen met 1:4 apc? Maak namelijk altijd me banden hiermee schoon.

Nee hoor... Niet laten indrogen, maar kan voor de rest geen kwaad... Ook niet bij deurrubbers etc...

Nog 1 laatste vraag, echt de laatste!

Ik ga morgen aan dit klusje beginnen en ik ga de dap900 hiervoor gebruiken, maar welke pads zal ik gebruiken? Gewoon dezelfde pads die worden beschreven in de stappenplan machinaal? Dus de pads die horen bij mezzo en finale?

@Nicknameless: gaarne aanvulling waarom dan niet te gebruiken. ( er kan gedacht worden dat goed handmatig schoonmaken + daarna in de wasmachine afdoende is om weer van te mogen genieten op een motorkap )

Ik weet niet of een wasmachine of een handwasje "sterk" genoeg is om een eventueel achter gebleven ijzervijlseltje of andere achtergebleven troep weg te halen.

Ik ga een powerball die ik voor m'n uitlaat gebruik met een metal polish, naderhand toch ook niet meer gebruiken voor de lak van de auto?

Better safe then sorry ...

Aha, ik meende namelijk gelezen te hebben dat ze van een blanke laklaag zijn voorzien en om die reden snapte ik het even niet.

Zijn inderdaad voorzien van een blanke laklaag. Is het dan wel of geen probleem om de pads te hebben die ik nu heb??

Nope, gezien je op de blanke laklaag bezig bent en niet op metaal ( nicknameless en ik waren even confuus met elkaar )
Indien op metaal dan is er idd de kans op kruisbesmetting, daarbij gebruik je dan een metalpolish en je zal zien dat dit, samen met de pad/ball, zwart gaat worden en dit gaat er niet meer uit

Witte pad en klei worden toch zwart? De vorige eigenaar gebruikte trouwens Belgon Chroom Polish, ik denk eigenlijk dat het daardoor komt.

DSC00624_zps295b342f.webp

DSC00617_zps55768b9d.webp

Ik heb die velg gewassen gekleid en alleen nog maar met 1x mezzo eroverheen gegaan. Er is zeker verbetering te zien maar ik twijfel of ik door moet gaan met mezzo en finale of dat ik het anders aan moet pakken?

Alleen gewassen:
DSC00622_zps895a628c.webp

Gewassen en gekleid:
DSC00621_zps8cd7a15e.webp

Gewassen, gekleid en mezzo:
DSC00623_zps2aeab3c7.webp

Inderdaad, bijna zeker dat deze velgen ook een laag blanke lak hebben.

Het velgbed en de binnenkant zijn antraciet gespoten en de voorkant is afgedraaid/gepolijst en en vervolgens voorzien van een blanke lak laag. Mijn audi velgen zijn ook op deze manier afgewerkt.

Dit kun je inderdaad zoals boven al aangegeven bewerken met een pad en of ball/cone en een polijst middel. Ik zou hiervoor geen metal polish etc voor gebruiken.

de reden dat je pad en clay zwart worden lijkt me achtergebleven vervuiling. Hoe heb je ze eerst schoongemaakt ?

@jjonkie:
Heb ze schoongemaakt met Super Slick & Suds. Heb vandaag 2 velgen kunnen doen maar me pad is nu wel naar de kl*te dus moet sowieso een nieuwe bestellen. Ik wist van te voren alleen niet of ik ironx kon gebruiken voor de velgen... niet dat ik het in huis heb, maar misschien was dat beter geweest? Of heb je nog een andere tip om de andere 2 velgen schoon te maken want dan ga ik dat uiteraard proberen.

@sj0ertum
thanks!

Resultaat tot nu toe:

DSC00626_zps9674a9fe.webp

DSC00627_zps289752a8.webp

DSC00628_zps537224a9.webp