• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deurlijsten

Jamme1981

Detailing guru
16 apr 2018
359
158
42
Halle, Belgium
Hallo mede forumleden. Ik heb sinds dik anderhalf jaar de Countryman als daily. De bmw e87 1 reeks staat er dus wat verwaarloosd bij op de oprit.
NU heb ik deze dikke maand geleden eens flink gewassen (was nodig :confused: ). Na het drogen viel me dit toch op op de deurlijsten, langs beide zijden van de wagen.
Vanmorgen snel even foto van genomen. Ik zit met vlekken op de deurlijsten. Nu zijn deze ook mat van origine dus polijsten is al geen optie. Iemand enig idee of ik dit met APC of shampoo en wondersponsje mag behandelen? Ik dacht eerst dat dit aan de snowfoam zou liggen, wagen was in de avond gewassen en stond wel hele dag in de zon?
 

Bijlagen

  • 20210830_072340.jpg
    20210830_072340.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 95
  • Inked20210830_072340_LI.jpg
    Inked20210830_072340_LI.jpg
    120 KB · Weergaven: 109
Hallo mede forumleden. Ik heb sinds dik anderhalf jaar de Countryman als daily. De bmw e87 1 reeks staat er dus wat verwaarloosd bij op de oprit.
NU heb ik deze dikke maand geleden eens flink gewassen (was nodig :confused: ). Na het drogen viel me dit toch op op de deurlijsten, langs beide zijden van de wagen.
Vanmorgen snel even foto van genomen. Ik zit met vlekken op de deurlijsten. Nu zijn deze ook mat van origine dus polijsten is al geen optie. Iemand enig idee of ik dit met APC of shampoo en wondersponsje mag behandelen? Ik dacht eerst dat dit aan de snowfoam zou liggen, wagen was in de avond gewassen en stond wel hele dag in de zon?
Dat lijken me kalk vlekken van het wassen. Heb je heel de auto afgedroogd. Met wat geluk krijg je dit met een Quick detailer nog weg. Anders waterspot remover of paint cleaner gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Jamme1981
Thanks.

Volgende wasbeurt eens proberen met eerst QD mocht het er nog zijn. Indien niet weg APC + wonderspons. Indien dan nog, waterspotremover kopen en op toepassen. Wagen wordt weinig gereden en staat ook buiten geparkeerd in alle weer en wind... :confused:
 
Een Quick Detailer bevat vaak toevoegingen, dus heb je kans dat je eerder het kunststof ''voedt'' dan dat je iets verwijderd. ;)

- Begin eens mild en was de lijsten eens goed.
- Gebruik eerst eens een APC i.c.m. een doek of mitt. (Intrekken kan ook nodig zijn, goed spoelen)

Ik gebruik zelf ook graag een melaminespons, maar ik weet dat deze een schurende werking heeft. Dus alles met beleid.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR, Tomas en RoCo
Bijna vergeten: vergeet het daarna niet te voeden/coaten! Met apc en wonderspons maak je het egaal, maar schraal. Onbeschermd maak je daarna de kans op herhaling natuurlijk alleen maar groter.

Succes!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR