• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

deurposten schoonmaken?

kala

Detailing rookie
18 okt 2008
44
0
Ik heb het hele forum afgezocht, maar ik kan nergens vinden hoe ik nou mijn deurposten + scharnieren etc goed schoonkrijg na een wasbeurt, hier blijft altijd een vettige troep zitten en na een wasbeurt kom ik hier niet bij met een spons.

Kan iemand mij vertellen hoe en wat jullie dat normaal doen?

alvast bedankt!

kala
 
kala zei:
oke, en dat giet je er gewoon overheen? of met een spons ofzo?
Opspuiten en daarna met een kwast in de kieren/naden en met de washmit gewoon over de vlakkere delen, daarna uitspoelen/afnemen met quickdetalier.
 
Ik zou wel een oude washmitt hiervoor gebruiken wanneer de sponningen / scharnieren erg vuil zijn.

Inspuiten met een ontvetter zoals APC en met een kwastje inborstelen. Vervolgens afspuiten met de HD reiniger. Let wel, doe dit met beleid anders heb je de binnenkant van de auto ook meteen gewassen! :grinning:
 
Reinigen met APC icm (verf)kwast werkt bij mij altijd prima. Bij het afspeoeln van de auto is gelijk meestal ook het vuil in de deursponning wel verdwenen. Je moet daarna echter wel het e.e.a. goed in de was zetten, want het wordt goed gereinigd. :confused:

Denk zelf dat ik (na de deursponning goed in de was te hebben gezet) voor regulier onderhoud gewoon overga op een spuitbus gevuld met juiste verhouding water - shampoo ipv APC om de deuren met dezelfde kwast te reinigen. Minder agressief en dus vriendelijker voor de nog aanwezig was.
 
APC = All Purpose Cleaner!

Zelf gebruik ik gewoon de QD+ van Poorboy's (Quick Detailer Plus) of de Spray & Wipe. Beiden zijn hier uitstekend voor geschikt.

Het voordeel vande QD+ is dat het meteen een bescherming achterlaat. En tevens veilig vervuiling afvoert.
 
Tim zei:
APC = All Purpose Cleaner!

Zelf gebruik ik gewoon de QD+ van Poorboy's (Quick Detailer Plus) of de Spray & Wipe. Beiden zijn hier uitstekend voor geschikt.

Het voordeel vande QD+ is dat het meteen een bescherming achterlaat. En tevens veilig vervuiling afvoert.
Als je deurposten echt vies zijn dan kun je APC pakken maar als de wagen bijgehouden is inderdaad de QD / S&W
 
is de Meguiars Quik Detailer niet een spray on wax? en geen schoonmaak middel?

*edit, zit gewoon smeer en olie van de scharnieren die ze bij de garage smeren en vuil etc, auto is in 4 jaar niet goed schoongemaakt.
 
Quik Detailer is geen spraywax hoor en is ook geen waterless wash.

Als je smeer en olie wilt aanpakken kan je het best een degreaser nemen, of engine cleaner. APC werkt ook!
 
APC 1:10 insprayen en uitvegen (evt kwast erbij), daarna quickdetailer met MF doek.

*blink!*
 
Veel tips over het reinigen gelezen maar het lijkt mij dat de scharnieren niet voor niets van smeer zijn voorzien. Na de grote schoonmaak waardoor de deur vuil- maar ook smeervrij is gemaakt, lijkt mij een lik smeer op de scharnieren dan ook op zijn plaats.

Ik ben echter geen monteur.
 
Fi-Wi, om die reden blijf ik een beetje terughoudend om (met APC) die plaatsen te reinigen. Weet iemand soms welk product geschikt is om na het reinigen deze scharnieren terug te smeren? WD-40 een mogelijkheid?
 
de APC spuit je dan ook niet op de scharnieren, maar voorzichtig/weinig en gericht (of op een doekje)
 
Rondom mijn scharnieren is toch een stoffige vuile boel. Daar kan je niet reinigen zonder de scharnieren te raken.
 
stimpy68 zei:
Inderdaad: WD-40 :)^

Nee, geen WD-40.

Het is wonder spul, maar voor een goede langdurige smering is wat dikker vet aan te raden. Diverse soorten zijn er te bedenken.

Je scharnieren zijn na 4 jaar inderdaad waarschijnlijk doordrenkt met oud vet. Terwijl er voldoende in het scharnier zit. Je kan gerust de zichtzijde schoonmaken hoor. Dat geeft voor de scharnieren echt niets!