• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deurrubbers blijven plakken

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik wil op oudere auto's nog wel eens last hebben van deurrubbers die blijven plakken. Soms krijg je een deur amper open...
Weet iemand daar een effectieve oplossing voor? ;)
 
heb je al eens een beetje talkpoeder geprobeerd , zelf heb ik dat probleem niet maar talkpoeder was het eerste dat in mij opkwam
of je kan ook nog even wachten op andere reacties ^-^
 
Vaseline en Siliconenspray lijken mij de beter opties ;)
Ik weet niet hoe talkpoerder bij vocht reageert, maar het lijkt me dat dat sneller weg is. Plus het is meestal wit? Dan ziet het er denk ik ook niet zo mooi uit.

Als iemand nog andere tips heeft dan graag :)
 
NHke zei:
Siliconenspray!


:klap :klap :klap

daar gaan de rubbers van kraken.

voor rubbers is speciaal spul op de markt, of idd talkpoeder.
vanuit de fabriek worden nieuwe rubber ook altijd geleverd met talkpoeder erop.
 
Silicone-olie, blijven je rubbers lekker soepel van en kleven niet meer, ik spuit de dakrubbers van de Megane cabrio er altijd mee in. Is ook goed tegen krakende deurscharnieren. Spuitbusjes silicone-olie worden soms aangeboden in de Aldi. Dan koop ik er gelijk enkele van, deze doen heel goed hun werk.
 
Goed doen siliconenspray... goede kans dat de spuiter, die dan aan jouw auto iets moet spuiten, je opknoopt aan de hoogste boom.

Siliconentroep ver, erg ver weg houden van auto's. WD40 is misschien iets minder lang werkzaam, maar het is een stuk veiliger.
 
Siliconentroep is tegenwoordig geen probleem meer voor de lakspuiterijen, 't is een kwestie van ze op voorhand te verwittigen en dan wassen/reinigen ze de wagen met één of ander goedje die alles stript (behalve je lak zelf). Overmorgen gaat de Modus ook naar de koetswerkhersteller en deze is reeds verwittigd zodat ie er rekening mee kan houden.
 
Mij is ook aangeraden om PBW Trim Restorer te gebruiken op raam en deurrubbers om het verouderen/versterven van het rubber tegen te gaan ipv siliconenspray. Kan wel nog niet zeggen of het ook echt gaat werken want het betreft hier nog nieuwe auto.
 
dannydehert zei:
WD40 is misschien ook niet echt goed. Olie kan rubbers aantasten omdat ze deels van dezelfde grondstof gemaakt zijn...
Ik zou trim restorer proberen

Rubber:
Bij behandeling van verschillende soorten rubber treedt geen enkel oppervlakteverschijnsel op. Bepaalde kwaliteiten kunnen echter zwellen indien ze langdurig ondergedompeld worden in WD-40, keren echter weer in oorspronkelijke staat terug na de verdamping van WD-40.

Dit staat op de site van WD40.
Kan dus weinig kwaad op deurrubber denk ik.

Ik vind het trouwens wel een goed product,als ik bitumen spetters op de auto heb spuit ik er een beetje WD40 op en je poetst het zo weg met een doek.
Net als rest lijm van stickers.
 
Moet je mij toch eens uitleggen hoe snel WD-40 verdampt? Misschien zit ik er dan naast, maar ik dacht dat WD-40 langdurig werkte.
Voor dingen te reinigen is het wel goed, het lost zaken op basis van dezelfde grondstof op, vandaar mijn vrees voor de deurrubbers...
Een beetje kan misschien geen kwaad :weetniet
 
dannydehert zei:
Moet je mij toch eens uitleggen hoe snel WD-40 verdampt? Misschien zit ik er dan naast, maar ik dacht dat WD-40 langdurig werkte.
Voor dingen te reinigen is het wel goed, het lost zaken op basis van dezelfde grondstof op, vandaar mijn vrees voor de deurrubbers...
Een beetje kan misschien geen kwaad :weetniet

Ik heb dat stukje van de site van WD40 weet dus ook niet wat ze exakt bedoellen met verdampen.
WD40 is denk ook niet de oplossing voor krakende rubbers maar dat het schadelijk is betwijfel ik.
WD40 wordt bij ons op het werk (banden sevice) voor 1001 dingen gebruikt en ik ben nog nooit een agresieve reactie tegengekomen.
Ook niet op rubber in tegenstelling tot gewoone (kruip)olie.