• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deurrubbers die vastvriezen, wat kun je er tegen doen?

luc

Detailing addict
6 mei 2010
492
62
50
Hey,

het is me al enkele keren overkomen dat als het begint te vriezen dat de deuren moeilijk of zelfs niet meer open gaan, wat kan ik hier tegen doen, want het is toch wel handig dat ook als het vriest de deuren gewoon kunnen geopend worden.
Ik vertrek binnen enkele maanden ook weer richting de bergen om te snowboarden en dan had ik dit probleem toch graag opgelost gezien
Rij met een golf4 break van 2004

Grtzzz
 
Rubbers goed invetten, en als het vriest de auto zeker niet wassen en ook niet als het een tijdje na het wassen gaat vriezen.
 
als het vriest was ik hem sowieso niet, heb dat vroeger in mijn jonge jaren eens geprobeerd, echt geen aanrader.
maar welk vet kan ik dan best gebruiken?
vaseline heb ik vorig jaar geprobeerd, lukt niet, droogt uit na een tijdje
 
Ze hebben bij de Halfords een speciale stick om de rubbers mee in te vetten dacht ik.

Talkpoeder of een siliconen spray werkt trouwens ook goed.
 
Ik gebruik een Gummi Pflege stick ideaal werkt super! Deze is van meerdere merken te krijgen onder deze naam uiteindelijk is het allemaal het zelfde goedje wat erin zit.
 
Weet em weer!

Gummi Pflege Stift

Moeten je maar even google gebruiken ga geen linkje neer zetten.

EDIT: Je was me net voor Dre :)
 
Weet niet 100% zeker of ze het bij de Halfords hebben. Heb het een aantal jaar geleden ooit een keer gekocht daar, of ze het nu nog hebben weet ik niet.
 
ik spuit ze altijd in met siliconen spray en neem ze daarna lichtjes af met een stukje keukenrol
 
Skippie zei:
een Gummi Pflege Stift word het dus!
gewoon bij de halfords te koop?

Ik ken Gummi Pflege als een produkt van het merk 1Z (Einszett). Ik verwacht niet dat ze dat bij Halfords hebben.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Die rubberstick heb ik een keer bij een bestelling kado gekregen en ik maak er nog iedere winter dankbaar gebruik van.
 
Ik heb slechte ervaringen met de rubber stick van Halfords, soms dikke klodders bij het aanbrengen, dus uitsmeren met de vingers en de standtijd hield ook niet over, soms toch nog licht vastgevroren deuren.