• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dezelfde producten met verschillende inhoud als één artikel

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
We zijn kort geleden begonnen met het groeperen van dezelfde producten met verschillende inhoud te tonen als één artikel waarbij je de variant kiest.
Het voordeel is dat er een stuk minder artikelen hoeven worden getoond en het overzichtelijker wordt.

Het begin was gemaakt met Menzerna:
1576081286716.png


Vandaag is Gyeon Quartz daar grotendeels bij gekomen. Ook coatings worden nu als één artikel getoond.

1576081319195.png


Niet alles is direct mogelijk omdat we van een gegroepeerd product wel een foto moeten kunnen maken en als er één van de producten niet op voorraad is dan wordt dat lastig. Het kan dus zijn dat niet alle producten uit een merk gegroepeerd zijn.
Dit stond al een tijdje op ons lijstje en nu kunnen we daar gelukkig mee starten.

De reviews die onder de onderliggende producten hangen worden zo snel mogelijk gekoppeld aan het hoofdproduct, daar zijn we nog mee bezig.

Zo hoef je straks minder te scrollen :)
 
Laatst bewerkt:
@Dibbuz Misschien niet alleen de prijs van de kleinste verpakking vermelden, maar ook de grootste zodat je geen 'vanaf prijs' krijgt, maar een prijs range.
Bijv. voor de Menzerna Powerlock Ultimate Protection: Prijs 14,99 - 42,49 als je dan ook de inhoud van de grootste en kleinste verpakking toevoegt, dus 250 ml - 1000 ml, heb je zonder extra klikken direct een beter beeld van de inhoud en de prijs. Bij sommige producten zoals bijvoorbeeld een shampoo waar iemand twijfelt over welke shampoo (merk, versie) en welke inhoud, geeft die extra info direct een veel beter beeld van de mogelijke keuzes.
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS en Dibbuz
Dat is meer iets voor @Tim om te bekijken of dat de bedoeling is en of het technisch kan. Bedankt voor het meedenken!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Een goede verbetering, soms stonden er verschillende reviews bij de verschillende verpakkingen. Dat is nu dan ook meteen verholpen :)
 
@Tim Minder info staat op het eerste gezicht misschien wel overzichtelijk, maar als je dan een aantal keren heen en weer moet klikken om essentiele info op te zoeken, is het uiteindelijk niet overzichtelijk, omdat je info van verschillende schermen moet vergelijken. Andere mogelijkheid is dat klanten de mogelijkheid krijgen om artikelen aan te klikken voor een vergelijkingstabel. Klanten die daar geen behoefte aan hebben, hebben dan de beperkte overzichtelijke info, als je wat meer wil zien kun je door de 'vergelijken' button wel de info van verschillende producten bij elkaar zien.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ja, het is nog niet zo gemakkelijk.
Ik ben ook van de eenvoud en overzichtelijkheid. Van al die drukte... Maar ik snap ook goed wat Cordoba zegt.

Zijn de verschillende inhouden en prijzen niet op de "doorklik"-productpagina te verwerken?? Dus eerst een totaaloverzicht met vanaf etc., zoals nu en als je dan doorklikt dat je de overige opties in beeld krijgt??
 
Je ziet de prijs als je de optie selecteert, het plaatje verandert dan ook mee. We gaan in de toekomst kijken of we de opties onder elkaar kunnen zetten maar dat is maatwerk en niet zo makkelijk te regelen helaas.
 
Ik vind het een mooie toevoeging ! Je klikt gewoon aan en je ziet wat 250 ml kost en klik je daarna op 1000 ml en je ziet wat dat kost, easy
 
Eens je klikt er heel snel doorheen. Maar als het net wat optimaler kan en het is mogelijk zullen we dat zeker niet nalaten natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Daarom ook mijn eerdere reactie. Omdat het nu nog maar 2 merken zijn, is het redelijk overzichtelijk, maar als je bijvoorbeeld shampoo in de website als zoekwoord gebruikt, krijg je meer dan 100 hits, en met prijzen van pakweg 5 tot 120 euro, en een inhoud van 100 tot 5000 ml, dat is absoluut onoverzichtelijk. Wat dat betreft is de groepering van het zelfde product met alleen een andere hoeveelheid al een stap vooruit. De kunst is om het zo te presenteren dat iedere klant snel vind wat ie zoekt, en niet uit frustratie naar de automotive shop op de 'hoek' rijdt om zijn spullen te kopen.
 
We laten wel bewust de sample sizes eruit, bijvoorbeeld bij Poorboy's en Dodo Juice. Anders wordt de vanaf prijs wel erg goedkoop en niet realistisch t.o.v. de normale verpakkingen.