• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diameter pad en velcro oppervlak

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Onlangs heb ik van een medeforummer een AEG 460 overgenomen. Daar zit een backingplate bij van 125mm en één van 150mm diameter. Welke pad kan ik op welke backingplate doen?

Grootte van de pad
Een 5,5” pad heeft een diameter van 5,5 x 2,54 = 13,79 cm en de 6,5” een diameter van 6,5 x 2,54 = 16,51 cm. Zou ik een 5,5” pad op de 150 mm backingplate doen, dan zou de backingplate uitsteken en dat lijkt me niet zo´n goed idee. Een pad van 5,5” zou wel kunnen op de 125mm backingplate, maar er is maar weinig oversteek. Toch?

Diameter van het vecro oppervlak
Hoe zit het met de diameter van velcro oppervlak op de pad? Valt bij een pad van 5,5” de 125mm backingplate binnen de randen van het velcro oppervlak? Dit lijkt mij beter ivm het insnijden van de backingplate in de pad. Toch?

Mijn voorkeur gaat uit naar een wat kleinere pad omdat ik verwacht dat deze wendbaarder zal zijn. Dan zou ik uitkomen op een 5.5” pad op de 125 mm backingplate. Of is het veiliger een 6,5” pad te nemen ivm een groter kans dat de backingplate op de lak komt?

Alvast bedankt voor de reactie(s)
 
125mm en 5.5 gaat uitstekend. 150mm en 6,5 eveneens.

5.5" op 150mm -> No way!

De steunplaat valt bij de juiste combi's binnen de velcro. Dus insnijden heb je dan niet.

90% neemt 5,5" op een 125mm steunplaat. :ja
 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb net een bestelling geplaatst waaronder een paar 5,5" LC pad´s.
 
Dat is maar goed ook, ik moet het weekend studeren. Als ik mijn bestelling het weekend al binnen heb zou er hoogstwaarschijnlijk van studeren niets meer terecht komen. :D