• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dibbuz & Stimpy68: Lexus RX400

Is toch niet normaal meer, zeg nu zelf, wat deze mannen toch elke keer voor moois achterlaten is goddelijk !
 
markprinsen zei:
Hoe heb je dat gemeten dan Leon? Standtijd van wax of sealant?

Da's iets anders. Standtijd. Ik schreef ook al: "Vraag me niet waarom .. " Maar toch een poging het in begrijpelijk Nederlands uit te leggen.
Heel eenvoudig eigenlijk. Je hebt voor de eerste laag, sealant in mijn geval, MEER product nodig. Daarbij VOEL je letterlijk dat de lak het product 'pakt'.
Ik gebruikte in de eerste maanden ( zelfde auto ) een glaze. Minder product nodig bij de eerste laag. IPA als laatste wipe trekt echt alle vetrestjes weg. Dat kun je trouwens ook voelen als je er daarna met een doek overheen gaat. STROEF !!!

Zoals Stimpy en Dibbuz al opmerken, zei gebruiken IPA om de polishresten te verwijderen. Probeer maar eens 1 halve motorkap 'normaal' en 1 halve motorkap die een IPA Wipe Down heeft gehad. Je zult zelf kunnen vaststellen dat er meer product nodig is op de IPA zijde.
 
Die Lexus op zich is al helemaal top :cool:

Maar hoe jullie deze helemaal weer tot zijn recht hebben terug gebracht verdient een dikke :)^
Super resultaat weer jongens :ja
 
@ leon..
k ben dan ook erg benieuwd.. merk je met uitpoetsen het verschil??
want.. als je meer product nodig hebt.. en je poetst er niet veel meer als normaal vanaf, dan zou dit betekenen, dat er een hoop sealant IN de lak zou gaan zitten..
dat kan dan een HELE! gunstige invloed hebben op de standtijd van de wax..

ik heb hier geen ipa, wel spruzzo..
hierna word de lak ook stroever, dus ik neem aan dat ik dat product met ipa kan vergelijken??
en dus ook zelf een halve motorkap van proberen.. want dat ga ik dan ZEKER doen!! dit zou ERG gunstig uit kunnen pakken, vooral in de wintertijd

zou erg leuk testje zijn!