• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Die €&@$£ insecten!

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
Hoi!

Het zal hier wel vaker voorbij zijn gekomen maar wil het toch nog eens voorleggen aan jullie.

Ik heb vandaag een zwarte BMW 1 serie van schoonpa van een wash en wax voorzien, maar ben niet geheel tevreden over het resultaat, een aantal insecten laten zich namelijk niet verwijderen na kleien, ook niet na meerdere passes.

Stappen:
-prewash met Monello Snow Foam 1:8
-wash met 2 emmer, mitt en Monello Lavare
-hele auto Monello Non-Ferro
-klei met pure PB Spray & Wipe in een Kwazar sprayfles (heerlijk gemak!) en een Chemical Guys clay, zacht type
-nogmaals wash, gedroogd
-Monello Ibrido

Was een oefening voor me, ging me om gebruik non ferro op de lak (wat droogt dat snel!!), kleien en het voor het eerst aanbrengen van de ibrido wax. Maar vooral de reinigingsstappen dus. Met een bug remover nog voor de prewash haal ik niet een beter resultaat.

Mijn gedachte is dus, ik moet zwaardere klei gebruiken aangezien je alles op de lak weg wilt hebben vóór het polijsten. Ook al veroorzaakt dat marring. Of zijn er andere tips. Ik hoor ze graag!

Op deze foto zie je het eindresultaat, de vlekjes voel je nog een beetje.
image.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou met milde klei kleien, daarna polijsten, waxen en klaar. Die vliegen zijn gewoon ingebrand. Na het polijsten en waxen is het bijhouden en dan heb je er geen/minimaal last van. Afhankelijk hou je het bij houdt ;)
 
Met alleen foamen en wassen krijg ik die insectenlijkjes ook niet verwijdert.

Ik gebruik er nog de valet pro citrus pre wash bij, dan gaan ze 99% van de keren er wel af.
Echter als de citrus pre wash op is ga ik de insect remover van nanolex aanschaffen, daar hoor en zie ik echt goede resultaten van.
O.a. van @tembaco
 
Dat is inderdaad een goede insecten verwijderaar. Vorige zomer met de SDD een sample mee gekregen.

Voorbumper voor:
5fab94f03a72d4bed893e329565b3494.jpg


Voorbumper na het foamen en afspuiten met HD:
43f9fa86062e8b1f148a0fb24617804c.jpg


Toen de Nanolex insecten remover opgespoten en paar min laten intrekken. Daarna afgespoten met de HD:
e8bfb50931efb830f8fab412e54c072e.jpg


Echter zou je ook een cleaner als bv Poorboys Prof Polish kunnen gebruiken voor jouw geval.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe en RbL
Ik gebruik inderdaad ook de Nanolex Insect remover, werkt perfect! Ik werk als volgt:
1.Auto natspuiten
2.Vliegen/vlekken inspuiten met Nanolex
3. Maximaal 3minuten laten inwerken
4. Wassen met de normale shampoo
5. Afspuiten

Als dan nog niet alles weg is herhaal ik dit nogmaals. Zorg er voor dat de auto goed in de wax staat, dit scheelt zo veel werk maar vooral irritatie.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Hmm, dus toch de eerste stap, een goede insectenverwijderaar, doet de trick volgens jullie. Wat dan nog blijft is met een paintcleaner of polijsten weg te halen. Ik had een dikke 4 uurtjes voor alle stappen dus paintcleaner en een eventuele glaze niet gedaan.

Prima, dan ga ik investeren in een goede, denk de Nanolex.

Dat een auto in de wax stukken makkelijker is snap ik, maar de vraag was juist voor auto's die dat nog niet hebben. Het is juist dat je die reiniger wilt hebben bij ongewaxte auto's lijkt me, bij gewaxte gaat de wax er dan af.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Hmm, dus toch de eerste stap, een goede insectenverwijderaar, doet de trick volgens jullie. Wat dan nog blijft is met een paintcleaner of polijsten weg te halen. Ik had een dikke 4 uurtjes voor alle stappen dus paintcleaner en een eventuele glaze niet gedaan.

Prima, dan ga ik investeren in een goede, denk de Nanolex.

Dat een auto in de wax stukken makkelijker is snap ik, maar de vraag was juist voor auto's die dat nog niet hebben. Het is juist dat je die reiniger wilt hebben bij ongewaxte auto's lijkt me, bij gewaxte gaat de wax er dan af.


Op ongewaxte auto's is het bijna een must, bij een gewaxte auto gebruik ik het eigenlijk ook altijd. Puur gemak! Het is gewoon een heel fijn hulpmiddel.

Edit: de Nanolex is ook veilig voor je wax!
 
Voor je coating zul je bedoelen. Dit soort alkalische middelen strippen je wax. Al is het in verdunde vorm iets minder.

Die van autofinesse stripte inderdaad na twee keer gebruiken mijn wax, de Nanolex schijnt iets minder agressief te zijn. Die probeer ik snel eens uit.
 
Zelf nog nooit gedaan maar las laatst iets om te kleien met een teer verwijderaar. Zoiets als Supernatural Tar & Glue Remover als glijmiddel. Dit moet het vuil losser maken zodat de klei het makkelijker kan vastpakken
 
Dank allen. Zal zeker ingebrand zijn, maar je voelt het wel zitten nog zeg maar. Vandaar dat ik dacht dat dat te kleien is. Maar alweer een extra reden om te polijsten. Altijd leuk!
 
Even een upje in dit topic. Ik heb inmiddels de Nanolex Insect Remover Concentrate! https://www.carclean.com/nl/product/Nanolex/Insect_Remover_Concentrate_1000ml_103425

Deze heb ik verdund 1:4, en een perfect resultaat! (Auto stond in 1 laag Ibrido 48 uur oud, insecten zaten er 36 uur op)
Weet iemand of 1:4 sterke verhouding is t.o.v. de niet-concentraat versie? Of zou 1:8 bijvoorbeeld ook voldoen? Ik zoek de balans tussen insecten goed verwijderen en waxlaag intact houden. Iemand daar nog ervaring mee?