• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Die €&@$£ insecten!

Autoglym blijft mijn favoriete prewash. Zout, zooi en zoemende beestjes worden prima losgeweekt.

Deze vliegjes zaten er 2 weken op.
20180506_083104.jpg
20180506_101444.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
Er zit fusso op. Ik heb nog niet gemerkt dat de fusso, of colli 845 ernstig wordt aangetast door de tfr. Daarnaast maakt het me ook niet echt uit. Ik gebruik na het wassen altijd iets als wetcoat of cure, dus vandaar. Liever veilig wassen en de wax opofferen dan de wax intact laten en krassen veroorzaken.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us en Cordoba
@Jansen :je gebruikt na het wassen dewetcoat of de cure, waarom dan toch een wax er onder aangezien je toch kiest voor een afdeklaag?
M.a.w. je plakt er een wax op, haalt deze wel of niet weg met de TFR, dit maakt niks uit want je plakt er toch wetcoat/cure op.
Mis is iets in jouw gedachtengang of mis ik zelf iets?
Help mij s.v.p.
 
Beetje raar verhaal inderdaad nu ik het zo teruglees @mk-us. Ik zal het proberen uit te leggen.

Alleen Wetcoat of Cure werkt prima, maar op zichzelf zijn ze niet zo duurzaam als bijvoorbeeld Fusso of 845. Daarom breng ik na een polijstbeurt altijd iets 'normaals' aan en hou ik het daarna bij met onderhoudsproducten. Dat werkt in mijn ervaring erg prettig.

Overigens, mijn eigen auto is een auto van de zaak die er aan het eind van het jaar uit gaat, dus daarvoor neem ik niet de moeite om een coating aan te brengen en gebruik ik dus Fusso.

Op onze andere auto's gebruik ik waar mogelijk een coating, omdat die nog een stuk duurzamer zijn.

De coatings die ik gebruikt heb (Nanolex Ultra Glass (niet echt een coating), Si3D, Rim, Trim en Prime), zijn niet (of nauwelijks) gevoelig voor de hoge pH-waarde van de Autoglym TFR, dus als je auto in een coating staat zou ik zeker niet bang zijn dat de TFR de bescherming aantast.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Ik ben het helemaal eens met @Jansen. Ik heb nu al aardig wat liters TFR van Autoglym gebruikt en het tast geen coatings of wax anders of erger aan dan andere pre-washes.

Vorige week terug van vakantie en de vliegen lieten zich ook erg makkelijk verwijderen na Autoglym TFR. (Gyeon Pure als bescherming)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik gebruik het meestal 1:30. In die verhouding is het nog steeds de best reinigende prewash die ik gebruikt heb.
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper