• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diesel gelekt in kofferbak

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
306
100
37
Axel Zeeuws vlaanderen
Goedemorgen mede strijders,

Gisteren heb ik een auto binnen gekregen waar enkele liters diesel in de kofferbak gelekt hebben de jerrycan sloot niet goed af.

Nu de vraag hoe krijgen we dit weer schoon. Gisteren zoveel als mogelijk de bekleding van de kofferbak verwijdert en deze buiten gezet om uit te dampen.

Een liter of 3 weg gezogen uit de uitsparing waar het reserve wiel zit. En de ruimte schoon gemaakt met apc-d.

Hoe kan nu de bekleding het beste verder gereinigd worden iemand ervaring en of tips en ideeën?
20220305_203034.jpg
 
Verdampen alleen is niet genoeg, dan lijft de vettigheid (petrol gel / vaseline) achter
Ik zou een warm sopje met APC nemen, en flink naspoelen
Terug in de zon om te drogen, eventueel geholpen door een natzuiger / extractor
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Verdampen alleen is niet genoeg, dan lijft de vettigheid (petrol gel / vaseline) achter
Ik zou een warm sopje met APC nemen, en flink naspoelen
Terug in de zon om te drogen, eventueel geholpen door een natzuiger / extractor
Verdampen alleen is ook zeker niet de bedoeling.

Reinigen met een apc d voor de bekleding en extractie is geen probleem heb ik allemaal wel staan. Hier wil ik deze week met starten de delen die verwijderd zijn kan ik buiten ook inspuiten met apc en daarna uitspoelen met de HD.

De delen die ik niet kan verwijderen moeten dan toch met de extractor gedaan worden.
 
Extractor binnen of een geurvreter (zoeken op “odour”)
Die laatste wqerkt het best op vezels, niet op gladde / gesloten oppervlakten
 
Wat mensen al niet doen om geld te besparen... Ken er ook een paar die liters extra meenemen in een jerrycan. o_O
Maar goed, ik zou de bekleding flink inspuiten met een sterke APC of Carpet Cleaner. Even borstellen. En daarna goed met warm water in een extractor schoonmaken. En dan goed laten drogen
 
  • Leuk
Reactions: Juul