• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diezelke stelt zich voor

Diezelke

Detailing chief
2 feb 2018
98
78
Hoi hoi allemaal,


Ik ben Diezelke uit België.

Ik heb de smaak van het detailen te pakken gekregen intussen zo een 10 jaar geleden. Dat begon bij mijn tweede wagen. Intussen rij ik met een F11 zoals jullie op mijn Avatar kunnen zien.

Ik heb op mijn vorige wagen samen met een professional al eens wat geoefend met kleien, polijsten (zowel excentrisch als roterend) maar ik heb nog geen polijstmachine aangeschaft.

Welke zaken doe ik zoal aan de wagen en welke hulpmiddelen en materialen gebruik ik ?

Voorwas doe ik met HD met schuimlans (met Gyeon Q2M Foam).

Verder heb ik ook een Tornador voor mijn matten (aandrijving met perslucht). Voorts werk ik met 5 emmers (2 Grit Guard Emmers voor de wagen met Grit Guard en 2 gewone grote afzonderlijke emmers voor de velgen.)

Voor het wassen gebruik ik Gyon Bathe en Gyon Bathe+. Ik pas het twee emmer systeem afzonderlijk toe voor de velgen.

Ik gebruik ook wat meer washandschoenen (soms 6) die elk voor een bepaald deel van de wagen gebruikt worden (enkel, dak, enkel bovenkant portier, enkel onderkant portier, etc). Ik heb witte en anderskleurige washandschoenen zodat ik ze goed kan onderscheiden van elkaar. Ik he been aantal Monello Thick Mitts, een aantal Monello Wash Mitts alsook nog Wash Mitts van Meguiars en een paar goedkopere voor velgen en onderkant wagen.

Vroeger werkte ik al eens met een Carnauba wax op mijn zwarte wagen. Nu heb ik een witte wagen en gebruik ik geen wax meer maar enkel glascoating. Ik heb dan ook al delen van de wagen in glascoating (Gyon) gezet. Dat onderhoud ik dan met Gyon Cure. In

Verder heb ik ook al Gyeon Rim op de velgen zitten (op de zomerset). Daar heb ik wel gepolijst maar dan met cones een een handboormachine. Ging prima.

De winterset wordt voorzien van velgenwax (Autofinesse Mint Rims Wheel Wax).

Als ik zin en tijd heb, breng ik Tyre Dressing aan op de banden.

Velgen pak ik aan met Gyeon Iron en Gyeon Tar (wanneer nodig). Daarvoor heb ik ook alle Wheel Woolies en de Valet Pro kwasten.

Verder onlangs Autofinesse Revive Trim Dressing aangeschaft en gebruikt in het interieur: prachtig resultaat !

Ook pak ik regelmatig het lederen interieur aan met producten van Colourlock.

De matten van de wagen reinig ik met een tornador en behandel ik met Gyeon Fabric Coat.

De motorruimte neem ik ook altijd mee daarvoor heb ik afzonderlijke kwasten en gebruik ik een APC.


Ik heb onlangs een setje aangeschaft van Chipex om steenslag bij te werken. Ik zal nog laten weten hoe dat verloopt.

Ik vergeet wellicht nog wat zaken maar dat zal ik dan nog wel eens aanvullen op een ander keertje.