• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dirk stelt zich ook even voor

Dirk

Detailing rookie
26 sep 2008
75
0
Hallo allemaal,

Mijn naam is Dirk en kom uit Valkenswaard. Ik ben een echte autoliefhebber en kan uren doorbrengen door gewoon naar mijn auto te kijken:grinning: Auto's poetsen doe ik dus ook met alle plezier en krijg er altijd een voldaan gevoel van.
Sinds kort ben ik in het bezit van een Honda Prelude ('93) die ik op de kop heb weten te tikken, helaas moet er nogal wat aan gebeuren maarja, voor die prijs kon ik hem niet laten staan. Spatbord en het dakraam hebben een beetje roest wat ik voor de winter nog ga fixen, maar verder zit hij nog goed in de lak buiten de poetskrasjes om.

Vroeger heb ik altijd Renault 5 GTT gereden (4 stuks in mijn bezit gehad) en miste de hobby een beetje na altijd een degelijke BMW gereden te hebben. Dus vandaar deze Prelude.

Maargoed, zojuist de volgende bestelling maar even gedaan. Na altijd de huis tuin en keuken produkten gebruikt te hebben(toch wel met succes), wil ik nu de lat toch iets hoger leggen.
Daarvoor heb ik nu de volgende produkten besteld. Alle tips of opmerkingen zijn welkom!

1 100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml
1 101032 Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
1 101027 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
1 100720 Poorboys World - SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover - 473ml
1 100721 Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
1 100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml
1 100903 Poorboys World - Work Towel - 39x39cm (matgroen)
1 100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
1 101026 Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
1 101115 Poorboys World - Natty's Paste Wax Red - Limited Edition - 225gr
1 100744 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad
1 100738 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad
1 100740 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
1 100743 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing/Finishing Pad
1 100982 Lake Country - Red UltraSoft CSS Euro Foam Hand Polish Applicator
1 100981 Lake Country - White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator
3 100827 Meguiars - Ultimate Wipe Edgeless poetsdoek - 40x40cm
1 100050 Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml+100 g Clay Bar
1 100133 Autoglym - Engine Cleaner - 1 Liter
1 100065 Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel - 473ml
1 100073 Meguiars - Gold Class Car Odor Eliminator - 296ml
1 100984 Lake Country - 4,75 inch Flexible Backing Plate
1 100682 Meguiars - Boot Organiser
1 100804 Chemical Guys - Miracle Dryer
Tevens heb ik nu inmiddels al een een G220 machine

Het eerste testobject gaat een compleet verweerde rode nissan sunny worden van een collega van me.
Dan een Prelude,Civic, BMW,Peugeot 106.
De eigenaren van deze auto's maken het mij mede mogenlijk te plaatsen om het wat beter aan te pakken(althans proberen), dus ik hoop dat ik ze ook waar voor hun geld kan geven. In het verleden was dat wel het geval dus ik heb goede hoop. Ik ben hier in ieder geval al flink wijzer geworden van alle info hier.

Tot zo ver, ik ga vlug weer even verder met werken aangezien ik nog tot 03:00uur moet :D .
Greetz Dirk
 
Zo dan wat een lijst! Alle centen die jij afgelopen nacht verdiend hebt gaan direct naar Tim! Maar don't worry, zo gaat het bij ons ook hoor. ;)

Ow ja, welkom op het forum! Vragen staat vrij dus schroom niet....
 
Bedankt allemaal,
Zal eerdaags eens wat foto's posten. Prelude is namelijk net weer voorzien van nieuwe apk en staat nog bij de garage.

@Xizer het zal niet veel schelen nee :schaam
maar ik heb het er wel voor over.

Even een vraagje..Eerdaags ga ik dat roest probleempje aanpakken, maar zou ssr2.5 voldoende zijn om overspay wat weg en glad te polijsten?
Eerst nat schuren en dan SSR2.5? Of kan ik beter wat anders gaan gebruiken?

Greetz Dirk
 
Wat versta je onder roest? Een foto ervan posten is misschien wel even handig. Over het algemeen kun je zelf niet veel aan roest doen, dat wilt zeggen als de roest echt de lak heeft aangetast. Enige goeie optie is een schadeherstelbedrijf in dat geval.
 
Plaatje lassen, plamuren en spuiten en nog wat uitspuit verdunner. Daarna nog wat polijsten en dan zou het netjes moeten zijn. De lak die ik inmiddels heb is ook exact dezelfde kleur(heb hem al uitgetest op mijn buitenspiegel, dus het zou goed moeten lukken.
Heb dit al vaker gedaan met succes, dus ik heb wel goede hoop.
Het enige wat ik toen had was een beetje verschil in glans(iets doffer) wat ik toen der tijd met commandant niet weg kreeg gepoets. Daarom denk ik dat ik het nu machinaal met de juiste produkten wel helemaal glad kan krijgen.
foto's zal ik wel eens posten.

Maar roest weg polijsten en de lak heel laten gaat inderdaad moeilijk

Greetz Dirk
 
Als je een beetje handig bent dan moet het wel goed komen als ik het zo lees! Vergeet niet een goeie primer aan te brengen, daar ga je op de langere termijn plezier van hebben!
 
Ik ga het nu toch maar uitbesteden. Vandaag tot de ontdekking gekomen dat ze tegen mijn auto aangezeten hebben in de parkeergarage. Achterscherm heeft een deuk opgelopen, lakscheuren en krassen in de achterbumper. ]-0
Helaas moet ik voor mijn werk de auto altijd wel in de parkeergarage zetten. Morgen Qpark maar eens bellen of ze camerabeelden hebben, ik zet hem namelijk altijd voor een camera neer.
En dit moet me nu net weer gebeuren nu mijn bestelling onderweg is naar me:no ..
 
Mooi, net wat ik nodig had.
Zojuist trouwens het pakket mogen ontvangen, erg snelle service:)^ !
Er zat ook nog een verassing bij.
Carclean.com hose blocker pack en PB's Mega-Mega Towel groen en koraal:party:, bedankt hiervoor! Ik kan bijna niet wachten om alles uit te proberen, de heerlijke geurtjes komen me namelijk al tegemoet. Nu maar oppassen dat kleine kinderen niet aan mijn auto gaan likken.
 
Dirk zei:
Nu maar oppassen dat kleine kinderen niet aan mijn auto gaan likken.

Niet dat ze aan m'n auto begon te likken, maar mijn buurvrouw liep langs toen ik laatst aan het poetsen was en merkte op dat het allemaal wel erg lekker rook...
Vliegen (van die irritante insecten) zijn gek op m'n pas gepoetste Lupo. Er zaten wel een stuk of tien op m'n net gewassen lak. Of ze aan de auto likten kon ik niet zien...
 
Hoi Dirk
Welkom van Duitsland.Jij hebt een fijne Uitrusting besteld.Vertel van de Werk met de G220 en de Poorboys Politurs.Waarom neemt je de 5,5" Pads in Plaats
van de 6,5" ?
Groets Roland
 
ammerlaender zei:
Hoi Dirk
Welkom van Duitsland.Jij hebt een fijne Uitrusting besteld.Vertel van de Werk met de G220 en de Poorboys Politurs.Waarom neemt je de 5,5" Pads in Plaats
van de 6,5" ?
Groets Roland

Dank je. Over de werking van de Poorboys producten met de G220 zal ik jullie eerdaags wel op de hoogte brengen.
Over de 5,5'' Pads gesproken.. Na veel reviews gelezen te hebben ben ik toch voor de 5,5'' gegaan, waarom? Voor mijn gevoel kan ik me daarmee net wat beter richten op bepaalde punten aangezien het raakvlak net wat kleiner is. Ook heb ik begrepen dat het net wat gecontroleerder werkt, en de prijs was net wat aantrekkelijker. Volgende maand ga ik ze wel toevoegen aan mijn collectie, ook zal ik nog wat produkten bestellen om echt een full detail klus uit te kunnen voeren.

Greetz Dirk