Vorige week heb ik voor een klant (nouja, klant, eigenlijk de vader van een vriendin...) zijn rode Ford Escort aangepakt.
Hier keek hij naar uit, eerder had ik de Corolla van zijn vrouw opgeknapt en hij was benieuwd wat het zou gaan doen met ZIJN auto...
De '96 Ford had 220k levenservaring en ik moet zeggen dat het met de rode uni-lak nog zo slecht niet gesteld was. Over de rest van de auto zwijgen we, en vooral het interieur had echt een flinke beurt nodig! Ik heb eerder een Starlet gedaan met minder km's en dat rood was veel doffer!
Maar ik ben vol goede moed begonnen aan deze klus:
Mooie studie voor een bioloog wat hier heeft geleefd...
De zwarte waas die je misschien ziet moest er keihard worden afgekleid!
Toen met alle middelen de strijd aangegaan!
Zoals gebruikelijk eerst met Dasty deze wagen eens flink ingesprayed en onder hoge druk afgespoten!
En Dasty deed zijn ding! :
Daarna de wielen met Wheel Brightener van Meguiars:
Vervolgens de auto met NXTshampoo gewassen en de schade opgenomen.
Kleien was onontkomelijk, na het kleien:
Eigenlijk viel de verkleuring best mee!
Toch besloten te polijsten, 1 sessie met #86 en vervolgens licht nog eens met #83.
Daarna geseald met M21 paint sealant en getopt met M16. (Fijne en goed uitsmeerbare wax!)
Ik ben nog meer te spreken over de Collinite maar deze verwerkt fijner.
Deursponningen met ColorX behandeld.
Het interieur uitgezogen en met de Extractor behandeld:
Dashboard met Interior Shine gedaan en de banden met (hoe heet het ook weer...) De spuitbus van Meggie.
De bumpers zwart gemaakt.
En het interieur!
Een eigenaar die erg blij was, en de Escort weer mooi rood en schoon
Hier keek hij naar uit, eerder had ik de Corolla van zijn vrouw opgeknapt en hij was benieuwd wat het zou gaan doen met ZIJN auto...
De '96 Ford had 220k levenservaring en ik moet zeggen dat het met de rode uni-lak nog zo slecht niet gesteld was. Over de rest van de auto zwijgen we, en vooral het interieur had echt een flinke beurt nodig! Ik heb eerder een Starlet gedaan met minder km's en dat rood was veel doffer!
Maar ik ben vol goede moed begonnen aan deze klus:
Mooie studie voor een bioloog wat hier heeft geleefd...
De zwarte waas die je misschien ziet moest er keihard worden afgekleid!
Toen met alle middelen de strijd aangegaan!
Zoals gebruikelijk eerst met Dasty deze wagen eens flink ingesprayed en onder hoge druk afgespoten!
En Dasty deed zijn ding! :
Daarna de wielen met Wheel Brightener van Meguiars:
Vervolgens de auto met NXTshampoo gewassen en de schade opgenomen.
Kleien was onontkomelijk, na het kleien:
Eigenlijk viel de verkleuring best mee!
Toch besloten te polijsten, 1 sessie met #86 en vervolgens licht nog eens met #83.
Daarna geseald met M21 paint sealant en getopt met M16. (Fijne en goed uitsmeerbare wax!)
Ik ben nog meer te spreken over de Collinite maar deze verwerkt fijner.
Deursponningen met ColorX behandeld.
Het interieur uitgezogen en met de Extractor behandeld:
Dashboard met Interior Shine gedaan en de banden met (hoe heet het ook weer...) De spuitbus van Meggie.
De bumpers zwart gemaakt.
En het interieur!
Een eigenaar die erg blij was, en de Escort weer mooi rood en schoon