• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dit is een testvraag! En daar kunnen antwoorden op worden gegeven.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.673
200
Berkel en Rodenrijs
De nieuwe forumsofware maakt het mogelijk om naast normale onderwerpen als 'discussie' te starten ook een onderwerp als 'vraag' te plaatsen.

Het principe is niet veel anders, maar als er een vraag wordt gesteld op deze manier, kunnen andere forumleden stemmen op het juiste antwoord. Een antwoord kan op een gegeven moment ook als oplossing worden gemarkeerd. Je kent het wellicht van Reddit en andere sites waar er vragen gesteld kunnen worden.

We gaan deze nieuwe functionaliteit met dit topic even testen.

De testvraag:

Biedt deze nieuwe functie een toegevoegde waarde?
 
Oplossing
Ik vind dat het WEL toegevoegde waarde heeft! Met alle respect naar alle forumleden, sommige antwoorden die ik soms zie zijn echt zinloos of irrelevant voor de vraag. Als je dan serieus antwoord wil op een vraag, dan kun je het onderwerp als discussie starten en komen de beste antwoorden bovenaan te staan. Daardoor hoef je als topicstarter (of informatiezoeker) niet helemaal door de discussie heen te bladeren. Meer overzicht, dus sneller antwoorden vinden :)

Is het daarbij dan wel mogelijk om te zien wie wat heeft gestemd, zodat je eventueel verder kan reageren of een privébericht kan starten als je meer wilt weten?
Ik vind dat het WEL toegevoegde waarde heeft! Met alle respect naar alle forumleden, sommige antwoorden die ik soms zie zijn echt zinloos of irrelevant voor de vraag. Als je dan serieus antwoord wil op een vraag, dan kun je het onderwerp als discussie starten en komen de beste antwoorden bovenaan te staan. Daardoor hoef je als topicstarter (of informatiezoeker) niet helemaal door de discussie heen te bladeren. Meer overzicht, dus sneller antwoorden vinden :)

Is het daarbij dan wel mogelijk om te zien wie wat heeft gestemd, zodat je eventueel verder kan reageren of een privébericht kan starten als je meer wilt weten?
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
Antwoord is toch hetzelfde als een reactie?
Nee, want je kunt een reactie als antwoord op een vraag bij dit type onderwerp (onderwerptype: vraag dus) stemmen op de reactie die het beste antwoord heeft gegeven en die wordt dan direct onder de vraag getoond.

Zo lees je de vraag en daaronder meteen het meest passende antwoord. Daarnaast kun je de reacties van het onderwerp sorteren op datum (de klassieke manier) en op aantal stemmen. Als je sorteert op aantal stemmen, dan komt het antwoord met de meeste stemmen hoger te staan.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Ik als digibeet moest even kijken en rommelen met de knoppen. Mooie functie en handig als je advies wilt of een vraag hebt. Mooie toevoeging. En als ik er mee kan werken zonder dat het heel wereld web op non actief staat, kan iedereen het.

goed bezig
 
Lijkt mij ook een prima idee, zolang men maar weet dat het een ''vraag-topic'' omvat en niet vergeten te stemmen. (Zoals nu niet iedereen 'liked' wanneer iets wel van waarde is)