• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diverse velgenborstels, Bug Towel, Mothers

Matthijs

Detailing rookie
29 jul 2008
263
0
Hallo mensen,

Vandaag kreeg ik mijn pakje binnen met veel accesoires, velgenborstels!
Heb ff samen met mijn vader de auto gewassen en de producten uitgeprobeerd.
De auto is nu 20 dagen geleden gepoetst, 10 dagen geleden gewassen. Er zat een enorm vliegenkerkhof op:eek:

Allereerst een overzicht van mijn velgenborstels, geweldig, dit soort dingen, vooral wanneer het er allemaal mooi uitziet, goed en makkelijk werkt!
IMG_1688.jpg

V.l.n.r: Mothers Wheel Brush, Atlanta Wheelbrush (zelfde als Autoglym Hi-Tech Wheelbrush, maar zon 7 euro goedkoper), Valma Velgenborstel, Action Borstel (voor de banden), zachte kwast (van verfwinkel), en op de achtergrond de EZ Wheelbrush.

De Mothers Wheelbrush is een hele mooie velgenborstel, echt bedoeld om snel je gehele oppervlak en de kleine kiertjes en randjes schoon te maken. Voor spaken kun je beter een andere borstel gebruiken.
Hij voelt erg goed aan, lekker zwaar, en de haren zijn op hun beurt superzacht. De shampoo (tenminste, als je shampoo voor de velgen gebruikt) gaat er lekker van schuimen! De grootste platte oppervlaken zijn binnen no-time schoon! Een aanrader, en maar €11!

De Atlanta Wheelbrush heb ik bij een Auto-accesoires winkel gekocht voor €15, deze worden volgens mij door een fabriek gemaakt en door merken opgekocht want ik heb al meerdere merken gezien die deze verkopen. Bij Carclean is het de Autoglym Hi-Tech Wheelbrush.
Het is een geweldig mooie borstel, zwaar en de haren zijn dik maar lekker grof. Deze borstel is voor het zware werk, dus voor aangekoekte remstof. Voor gewone platte en redelijk schone oppervlaken is hij niet echt handig, voor kiertjes wel!

De Valma Velgenborstel is een leuk dingetje, wat voor de velgen van onze BMW 520i super werkt. Hij is lekker klein met grove haartjes, waardoor je tussen de spaken alles makkelijk schoonkrijgt. Een leuke toevoeging voor maar 2 euro, en de kwaliteit is ook goed!

De Action borstel werkt goed voor de banden. In combinatie met APC, of Dasty krijg je de banden erg goed schoon. Het zijn erg stugge haren dus het vuil wordt goed losgekrabd! Hij kost ook maar iets van €1,50 geloof ik!

De zachte kwast is ook erg goed voor platte oppervlakken. Hij maakt het altijd goed schoon zonder stukjes over te slaan tussen de haren (wat je bij de Atlanta borstel weer eerder hebt), maar voor aangekoekt vuil kan je beter de Atlanta pakken. Een must voor de borstelemmer ;) Kost iets van €2,00.

Tot slot, de EZ Wheelbrush. Wat een geweldig ding. Hij voelt prachtig aan en de haren zien er heel mooi uit als ze nat zijn. Zelfs voor onze velgen werkt hij prima in de kiertjes! Voor binnen in de velgen is het een geweldig ding, je krijgt het er goed mee schoon. En hij is al helemaal geweldig na de Meguiar's Wheelbrush, die kwalitatief niet zo goed is. En hij spetter niet!
Kost zo'n €20!

:cool:
IMG_1701.jpg


Mijn pa is altijd de velgenman:
IMG_1693.jpg



Nu de Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt.
Deze heb ik gekocht voor de BMW en voor als de Kever gespoten is. Ik gebruiken hem samen met mijn 2 nieuwe Gritguard emmers met een inhoud van 19 L per stuk. Ook aanraders!
Zon lambswollen mitt is heel anders dan een gewone microvezel washandschoen. Het schuimt beter en neemt meer water op naar mijn idee. De mitt ziet er mooi uit! En maar €15 ;)
IMG_1691.jpg

IMG_1692.jpg



En als laatst de Mesh Microfiber Bug Towel van Poorboy's.
Deze heb ik gekocht als alternatief voor de Action Powersponsjes, omdat ik van deze toch niet zeker weet wat ze met de lak doen ;) Hij is zo groot:
IMG_1695.jpg


Structuur:
IMG_1696.jpg


Bezig ermee:
IMG_1694.jpg


Hij verwijdert de insecten veel makkelijker dan de washmitt, maar belangrijk is om de met insecten vervuilde oppervlaken eerst even te wassen met de washmitt, zodat er geen zand meer op de lak zit. Hierna kan je de doek gewoon icm. shampoo gebruiken. Het voordeel is dat je geen insectenreiniger hoeft te gebruiken! Dus je waxlaag blijft intact.


Tot slot even de auto drogen, eerst sheeten:
IMG_1697.jpg

IMG_1700.jpg


Klaar:
IMG_1702.jpg

IMG_1703.jpg

IMG_1704.jpg



Groeten Matthijs
 
Leuke / leerzame / informatieve post Matthijs.....

Dit is nou één van de redenen dat ik hier graag kom, dit soort posts !! :)^

Keep up de good work !!
 
ik heb de Mothers Wheel Brush en de EZ Wheel Brush ook beide maar moet zeggen dat ik ze nog weinig gebruikt hebt, nouja 1 keer de EZ gebruikt
dat was de eerste keer voordat ik ze in de wheelwax heb gezet
daarna ga ik er met een goedkope (volgens mij de goedkoopste die carclean heeft) washandschoen eroverheen met een beetje shampoo en en ik het ze weer blinkend schoon

heb een beetje de angst dat de EZ toch krasjes gaat maken aan de velgen omdat de haren zo hard zijn
maar zie dat jullie er ook multispaak velgen mee doen
nooit geen last van dat er aan de buitenkant van de velg bij de band zeg maar wat troep blijft zitten?
en de velgen van m'n ouders zijn zo recht (5 grote spaken) dat ik het met de handschoen zo schoon heb