• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

diverse vragen

sniper

Detailing rookie
23 apr 2011
8
0
Ik rij in een Subaru Impreza GTT van '99. Aangezien ik deze auto dagelijks gebruik zijn hiervan sporen zichtbaar.

1.Zo heb ik diverse ondiepe krasjes op mijn ramen (en hardnekkige verkalkte waterdruppels op de achter ruit), die wil ik graag weg polijsten. Weet iemand hoe?

2.Ik ben in debat met mijn spuiterij over de kwaliteit van de lak, de auto is aan èèn zijde overspoten en er is een wielkas ingelast. Alles zeer netjes alleen zitten er wat doffe plekken in de lak. Die heb ik in eerste instantie zelf geprobeerd weg te poetsen, heel licht en met beleid, voornamelijk met Mequiars en een drupje commandant 5 (ik zal hier wel vloeken maar tot nu geen slechte ervaringen mee gehad). Helaas zit er nu een witte waas in de lak die je alleen maar kan zien als je de auto in de felle zon hebt staan of onder kunstlicht zoals lantarenpalen en tl balken. Ik ben bij een poetsbedrijf geweest en die zegt dat de lak zacht is en het niet aan mij heeft gelegen. Hij kreeg er ook geen glans meer in, wat hij ook probeerde, de lak sloeg bijna gelijk wit uit. Weet iemand wat dit kan zijn?

3.Ik heb een grote STI achterspoiler gekocht en gemonteerd. De spoiler was echter van een schade auto en er zat een scheur in. Nu is deze scheur weer terug....wat kan ik hier aan laten doen?

Grtz Sniper

Glas en polijsten is eigenlijk een no-go.
Glas is dermate hard dat je al naar een middels zoals Diamondite moet gaan om dat eruit te halen. Via de zoekfunctie kan je daar wel wat reviews over vinden.
Die kalkdruppels zou je kunnen proberen te verwijderen door te clayen.

Wat voor materiaal is die achterbumper ? ABS, kunstof, polyester ?

Zitten enkele "goeie" detailer's bij jou in de provincie Groningen,.die ook hier op het forum zitten. Misschien kun je daar eens langs?

Ter info: de lak van Subaru's uit die bouwjaren zijn echt "boterzacht", dit hebben we al eens gemerkt op een Subaru meeting een tijd geleden, je kreeg de meeste krasjes er met de hand simpel uit. Ik ben bang dat je in jouw geval gewoon te grof bent geweest door Commandant 5 te gebruiken, want dat is in mijn ogen vloeibaar schuurpapier 8o

Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat de lak beschadigt is van mijn poetswerk. Ik heb de auto al 4 jaar en heb geregeld met beleid de krasjes e.d. weggepoetst met commandant 5. Nogmaals, ik heb hoofdzakelijk met Mequiars gepoetst, en een drupje comandant 5, en zonder veel druk en al helemaal niet machinaal.

Zonder foto's te hebben gezien of het in het echt gezien te hebben is het lastig bepalen wat er fout is gegaan of wat er aan de hand is. Enige wat ik weet is dat wij Subaru's van jouw bouwjaar swirl en krasvrij konden maken met een witte handpad en SSR2 van Poorboys. Geloof me als ik zeg dat dit met zeer weinig auto's mogelijk is... Dat is een lichte combinatie. Commandant 5 is echt grove meuk, zeker als je lak zacht is.

Is idd waar. Dit is trouwens een vloek en een zegen tegelijk, dat het zo makkelijk beschadigt maar ook weer zo makkelijk weg te poetsen is. Ik hoef er maar met mijn vingers overheen te gaan om kleine krasjes te maken, het is werkelijk niet te geloven:s
Ik gebruik commandant 5 iig niet meer, da`s zeker.

Heeft iemand enig idee waarmee je trouwens vogelpoep kunt verwijderen, althans de uitgebeten plek die daarna is ontstaan in de lak?? K`had de auto namelijk even 2 dagen elders staan, in die tijd heeft er helaas een vogel op mijn dak gescheten....resultaat? Een beste vlek in de lak!
Iemand suggestie`s ?

Grtz Sniper

die valt alleen te verwijderen door flink polijsten....
Maar let wel, soms is de lakschade zo diep, dat dit niet meer mogelijk is!