• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diverse wax / wasbooster vragen

Redhouse

Detailing chief
8 feb 2022
379
98
43
Hendrik-Ido-Ambacht
Hallo allen, ik heb de volgende vragen. Wie weet dit / kan ze beantwoorden?

  • Hoe voorkomen jullie bij aanbrengen van Gyeon wetcoat dat dit op ramen komt en vlekken geeft?
    Denk bij voorbeeld bij afspuiten van dak en motorkap.

  • Kan Red mist ook op ruiten toegepast worden? Zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee?

  • Kan Bilt-hamber double speedwax ook op koplampen toegepast worden?

Stjarnagloss glatt:
  • Heeft iemand ervaring met Stjarnagloss glatt in foamlans?
    Hoe zijn de ervaringen hiermee, is dit goede vervanger voor bathe+?

  • Zorgt glatt in foamlans ervoor dat deze (ondanks na gebruik doorspuiten met schoon water) toch verstopt raakt?

  • En zorgt glatt voor waterafstotend worden van droogdoek als je auto na gebruik van glatt afdroogt?
    Of kun je dat met na elk gebruik wassen met mf wasmiddel voorkomen?
@Istnogferarie weet jij dit misschien, jij hebt dit Stjarnagloss glätt al geprobeerd toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit vlekken op de ramen gehad na afspuiten van de wetcoat die ik op liggende delen heb aangebracht (ik spuit geen wetcoat op de ramen zelf);
Red Mist heb ik nooit op ramen gebruikt en zou dit ook niet doen, hiervoor gebruik ik alleen producten die voor ramen bedoeld zijn; de andere producten heb ik geen ervaring mee.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Jo,

Red Mist zeker niet op de ramen gebruiken. Daarvoor is het product veel te "vettig" en krijg je problemen met je ruitenwissers en andere narigheden.
WetCoat is geen probleem qua ramen, zolang je het maar niet direct op de ramen sprayt. Zelfde problemen dan als Red Mist.
Glatt in een foamlans ken ik niet qua gebruik maar ik zou gewoon goed naspoelen. Ik zorg na gebruik altijd ervoor dat ik de fles eraf draai en het slangetje in de spoelemmer stop zodat er schoon water wordt aangezogen in de foamlans. Op die manier heb ik met Bathe+ en andere soortgelijke producten nog nooit problemen gehad.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse en Riez
Producten als Glatt en WetCoat zijn reactie producten. Zodra je het goed hebt afgespoeld doet het niet zoveel meer. Vergelijkbaar met een Quick Detailer. Een droogdoek die waterafstotend wordt zal eerder komen van wax die je gaat uitpoetsen of spray wax die je gaat inwrijven. Uiteindelijk zal een wasmachine door de mechanische beweging (wrijven en slaan) de wax er wel weer vanaf krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse