• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DjangoV checking in

DjangoV

Detailing rookie
27 mei 2020
7
15
Den Haag
Goedemorgen allemaal,

Bij deze ook even mijn voorstelrondje:
Zoals mijn gebruikersnaam doet vermoeden heet ik Django; 39 jaar uit Den Haag.
Sinds kort de trotse eigenaar van een Opel Astra H Station 1.6 (sapphire black), tevens mijn eerste echt 'eigen' auto. Hiervoor altijd zakelijke lease en/of hand-me-downs gereden.

Dit leek me ook een mooi moment om maar eens over te stappen naar handwas i.p.v. wasstraat :no_mouth:

Ik ben momenteel bezig met het maken van mijn eerste bestellijstje en dat is nog knap lastig... zeker met het veelvoud aan informatie dat hier op het forum te vinden is. In eerste instantie wil ik het houden bij relatief simpel wassen (2EM en tuinslang)... de auto is immers bij de dealer nog in de was gezet. Vooral ook omdat ik van mezelf weet dat ik (te) fanatiek kan beginnen om vervolgens na 2 à 3x niks meer met de aangeschafte spullen te doen. Als het bevalt, komt er dus uiteraard klei, coating, foam, HD-reiniger etc. Wie weet komt er uiteindelijk zelfs een DAP bij.

Vooralsnog kom ik op het volgende lijstje, mede met dank aan de how-to's van onder andere @Dibbuz en @Quantoxx:

- Uiteraard 2 emmers met in de spoelemmer een Grit guard.

Verder is mijn oog gevallen op de Gyeon Wash & Protect kit. Hiermee heb ik in 1 klap het volgende in huis:
- 400 ml Q2M Bathe;
- 250 ml Q2M Cure;
- 1 Q2M SoftWipe;
- 1 Q2M Silk Dryer XL;
- 1 Q2M Smoothie Wash mitt.

Voor de velgen zit ik te twijfelen tussen de Monello non-ferro en Gyeon Q2M Iron. De Monello zie ik veel genoemd worden, maar tegelijkertijd heb ik ook wel een zwak voor veel van éénzelfde merk proberen. In beide sets zit tevens een:
- Four finger wool wheel mitt;
- EZ Detail Go.

Kom ik zo een beetje uit de voeten of zou ik toch tenminste nog wat fibertowels bij moeten bestellen?
 
Laatst bewerkt:
Welkom en al wat leuke spullen op je lijstje. Zal inderdaad niet teveel in 1x kopen. Die spullen komen er toch wel een keer! (Virus-alert)
 
Hey Unchained :p Welkom op het forum!

Als ik meteen mijn ongezouten mening mag geven;

Een goed was-arsenaal is het begin van alles. Een auto netjes houden is belangrijk, maar als je nog meer dingen hebt gedaan zoals waxen/glazen/polijsten/etc, dan is het zonde als je dit gedane werk niet correct onderhoud. ;)

Wash Kit + Emmers (€76,50 + €37,50): Inderdaad een complete set voor een leuke prijs. Echter zou ik een veiligere en dikkere washandschoen kiezen (IncrediMitt, twee kleuren beschikbaar om onderscheid te maken) en Gyeon - Cure is een heel mooi product om glans en bescherming te geven, maar redelijk aan de prijs.

Als IK dus de keus had, dan zou ik mijn eerste centen uitgeven aan:


* Emmers + toebehoren. (€37,50 - Twee emmers + Grit Guard)
* 1L Born to be Mild (€29,00 - Een jaar lang elke week kunnen wassen)
* Incredimitt (€20,00 - Oók iets goedkoper dan een Smoothie)
* Silk Dryer (€21,50 - Prima doek, heb er zelf drie)
* 473ml Spray&Wipe (€11,50 - Voor mij onmisbaar als drooghulp. Moeiteloos streeploos drogen)

Dit maakt €119,50 voor je was-arsenaal. Voor €114,00 had jij er dan een flesje Cure bij en één doek, maar nu heb je een grotere fles shampoo, een betere washandschoen en drooghulp.

De wax van de dealer zal al snel verdwenen zijn, dus ik zou ook overwegen om een wax aan te gaan brengen. Dit is zo simpel als maar kan en levert je meer plezier op qua looks én makkelijk/leuker wassen. Ook met oog op iets herkenbaars...

Vooral ook omdat ik van mezelf weet dat ik (te) fanatiek kan beginnen om vervolgens na 2 à 3x niks meer met de aangeschafte spullen te doen.
... zou het goed zijn om je eerste ervaring meteen positief te maken. ;) Naast de genoemde producten zou ik dus kiezen voor een flesje Collinite - 845 (wax, €25,00) welke je aan kan brengen met een foampad (€3,80 - Disco Nero/Rosso of de dikkere €6,00 - Doppio )
Afnemen of nalopen kan dan met bijv. een Trio-setje (3 doeken) Peluche Verde of de iets grotere Peluche Bianco. (€13,00 / €19,00)
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Iedereen bedankt voor het welkom :cool:

* Emmers + toebehoren. (€37,50 - Twee emmers + Grit Guard)
* 1L Born to be Mild (€29,00 - Een jaar lang elke week kunnen wassen)
* Incredimitt (€20,00 - Oók iets goedkoper dan een Smoothie)
* Silk Dryer (€21,50 - Prima doek, heb er zelf drie)
* 473ml Spray&Wipe (€11,50 - Voor mij onmisbaar als drooghulp. Moeiteloos streeploos drogen)

Dit maakt €119,50 voor je was-arsenaal. Voor €114,00 had jij er dan een flesje Cure bij en één doek, maar nu heb je een grotere fles shampoo, een betere washandschoen en drooghulp.

De wax van de dealer zal al snel verdwenen zijn, dus ik zou ook overwegen om een wax aan te gaan brengen. Dit is zo simpel als maar kan en levert je meer plezier op qua looks én makkelijk/leuker wassen. Ook met oog op iets herkenbaars...
Mooi lijstje @Quantoxx. Moet er niet ook nog een extra MF-doek bij om de Spray&Wipe af te nemen (bijv. de SoftWipe ;))? Of kan dit 'gewoon' met de Silk Dryer?
De Cure had ik in gedachte om het (vooralsnog) niet waxen een beetje op te vangen. Verder ook een beetje om streeploos te drogen, net als de Spray&Wipe.

... zou het goed zijn om je eerste ervaring meteen positief te maken. ;) Naast de genoemde producten zou ik dus kiezen voor een flesje Collinite - 845 (wax, €25,00) welke je aan kan brengen met een foampad (€3,80 - Disco Nero/Rosso of de dikkere €6,00 - Doppio )
Afnemen of nalopen kan dan met bijv. een Trio-setje (3 doeken) Peluche Verde of de iets grotere Peluche Bianco. (€13,00 / €19,00)
Als ik braaf structureel mijn wasritueel handhaaf, is dit inderdaad het lijstje dat vervolgens aangeschaft wordt (misschien nog stiekem aangevuld met een Black hole sample
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een Trio-setje doeken, dus drie doeken. ;) Je kan deze gebruiken om de auto na te lopen met Spray&Wipe, wax afnemen, etc.
Als je de Spray&Wipe als drooghulp gebruikt, dan gebruik je inderdaad de droogdoek (Silk Dryer).

Ah, ik had stiekem al een beetje het idee dat je de Cure hiervoor wilde gebruiken, als bescherming. Kan heel goed, hoor. Als drooghulp zou ik het zonde vinden omdat je het product dan verdund en het is al prijzig. Ook hiervoor kan je een MF-doek gebruiken waarbij je 'm twee keer opvouwt en de Cure aanbrengt en met een schone/droge zijde neem je 'm weer af.

Je wilt stiekem ook een glaze aanbrengen? :p Vergeet niet dat de Cure al wat meer diepte/warmte geeft indien mogelijk én dat als je een glaze aanbrengt, dat je deze moet gaan aftoppen met bij voorkeur een wax. (Heeft zelf 0,0 bescherming) Over een glaze Cure aanbrengen is dan ook weer zonde.
 
Je wilt stiekem ook een glaze aanbrengen? :p Vergeet niet dat de Cure al wat meer diepte/warmte geeft indien mogelijk én dat als je een glaze aanbrengt, dat je deze moet gaan aftoppen met bij voorkeur een wax. (Heeft zelf 0,0 bescherming) Over een glaze Cure aanbrengen is dan ook weer zonde.
Wanneer ik ga waxen dan is de Cure inderdaad een beetje overkill. Aangezien ik de Cure waarschijnlijk maar 1 à 2x ga gebruiken voordat een waxlaagje weer nodig is, zal ik de Cure vervolgens waarschijnlijk niet opmaken. Dus goed punt :idea:
Wel is meteen mijn velgen-dilemma beslecht: Monello non-ferro it is.

De glaze wil ik (mezelf kennende) uiteindelijk toch een keer proberen (en zou ik pas doen als ik ook ga waxen uiteraard), dus die moet er dan ook maar meteen bij met een extra pad. Dit gaat echt snel uit de hand lopen :scream:
 
Oh, maar de Cure kan je zeker gebruiken als detailer met toevoeging om na al je werk de boel bij te houden. ;) Zo geef je de waxlaag een zetje!

Glaze werkt prima, maar op goede lakken voegt het veel minder toe. Ik weet ook niet wat de staat is van je lak momenteel.

Dus, om door de bomen het bos te blijven zien, zou ik dat was-arsenaal aanschaffen zoals hierboven. (Samen met de Non-ferro en dergelijke)
De Cure is denk ik wel mijn favoriet qua detailer + toevoeging en deze kan je altijd blijven gebruiken. Niet alleen voor onderhoud/opfrissen, maar in jouw geval ook om misschien wat aan je glans te doen.

Wax en andere dingen zou je dus later kunnen doen. ;)