• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Acrylic spritz uitgeprobeerd

Farson

Detailing chief
1 jul 2017
186
103
Almere
Vandaag de tijd gehad om na het wassen van de auto dodo acrylic spritz aan te brengen.

De auto is 2 weken gelden voorzien van de dodo dark widow wax. Ik wilde de acrylic spritz aanbrengen om de wax laag wat te ontlasten tussen de wax beurten door.

Ik heb het per paneel aangebracht met de dodo blue roo.

Ik merkte al snel dat als je ook maar iets te veel op de pad spoot dat je streep vorming kreeg. Die streep vorming kreeg je er erg lastig uitgewreven met een microvezel doek. Het was dus even zoeken naar een goede balans.

Kleur leek iets voller te worden. Maar het gaat mij voornamelijk om wat extra bescherming

Hier nog wat foto van het eind resultaat:

d86a55cc004addb2bb6751526706335d.webp

71f0ddc5ba2b710089ba3748d05b0f3b.webp

38777508f2c0f27fab75d07e8c6df17b.webp

Ik merkte al snel dat als je ook maar iets te veel op de pad spoot dat je streep vorming kreeg. Die streep vorming kreeg je er erg lastig uitgewreven met een microvezel doek. Het was dus even zoeken naar een goede balans.
Vaak helpt het om idd niet teveel op de mf doek te spayen en dan aanbrengen en eigenlijk gelijk weer afnemen met een schone kant. Wie weet helpt dat ook bij acrylic spritz

+1 voor @Ric325i

Ik breng de Spritz niet aan met een pad, maar spray wat op een opgevouwen MF-doek. Wrijf een paneel in en dan zie je dat de lak iets donkerder word. Draai vervolgens de doek om en wrijf wat na.

Soms ben ik wat gehaast en neem de hele auto af met Spritz op de doek en wrijf niet na. Ook bij deze methode nog geen rare fratsen gehad. Maar, even nawrijven is geadviseerd. :D Owjah, en met gehaast bedoel ik dat de auto niet eens gewassen is en ik meteen met de Spritz aan de gang ging. :P

• Leuk
Reacties: Farson
Je brengt heel erg snel te veel aan. 2 spraytjes op een doek of pad en dan aanbrengen op een paneel. Daarna direct uitwrijven met een doek. Blue Roo is niet bedoeld om spray sealants aan te brengen, dit is namelijk een polijst pad.

Wanneer je strepen krijgt laat het even drogen en ga er daarna weer een keer overheen. Het product lost zichzelf op en het heeft daardoor ook geen zin om er extra veel op te zetten...

• Leuk
Reacties: Farson
Wanneer je strepen krijgt laat het even drogen en ga er daarna weer een keer overheen. Het product lost zichzelf op en het heeft daardoor ook geen zin om er extra veel op te zetten...

Klopt helemaal! Ik kwam er inderdaad achter dat als het gedroogd was en je er nogmaals overheen gaat de strepen zo weg zijn. Helaas wel aan het einde. Maar weer wat geleerd