• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Crudzilla

Tom Witters

Detailing addict
14 aug 2020
47
50
Hallo iedereen,

Eindelijk lente dus tijd voor een uitgebreide detail! De auto staat sinds Kerst in de Wolfgang DGPS en Collinite 915 (mooie combi, al dempt de Collinite wel de weinige flakes in de lak (Obsidian Schwarz)) en het plan is om met een propere lei te beginnen. Kleien is een half jaar terug uitgebreid gebeurd, dus die stap sla ik deze keer even over, al was het maar omdat ik geen lakcorrectie die naam waardig uitvoer. Wel heb ik me, naast Wolfgang PPE als alternatief voor AF Rejuvenate, een spraybus Dodo Juice Crudzilla aangeschaft om de huidge LSP eraf te halen. Enkele vragen bij dit product:

1. Is dit volgens de (ervarings-)deskundigen onder jullie een produkt dat ook veilig is voor dakrails en lichtmetalen velgen?
2. Hoelang laten inwerken (na een eerste ronde met de hogedrukreiniger)? De bijsluiter geeft 5-10 minuten aan, maar ik las hier dat iemand
3 minuten al teveel vond.

Ná de Monello Non-ferro en vóór de Wolfgang PPE wordt de wagen gewassen met Nanolex Pure: is het nuttig om na het wassen (en dus voor de cleaner) een rondje Gyeon Prep te doen? Is het ook aangewezen om Gyeon Prep te gebruiken ná de PPE om een zo zuiver mogelijke basis te verkrijgen voor de DGPS, of doet de Prep het resultaat van de PPE deels teniet?

Aftoppen doe ik deze keer met Fuzion. Zijn er mensen die geëxperimenteerd hebben met bv. 2x DGPS + Fuzion, en zoja: geeft de extra laag sealant langere bescherming en/of nóg hogere glans?

Alvast bedankt!
 
Crudzilla zal geen sealant of wax strippen. Een flink aangetaste lsp zal hij wel verwijderen maar dan nog steeds niet helemaal. Inwerktijd is zeer sterk afhankelijk van het weer. Het goedje mag absoluut niet opdrogen. Wat je wel kunt doen om het enigzins langer laten in te werken is eerst Crudzilla, enkele minuten inwerken en dan foam eroverheen.
 
Ik heb me vergist wat de inwerktijd betreft van de Crudzilla: de bijsluiter vermeldt 2-5min. Net de velgen ermee gedaan en na 1min verwijderd met de hogedruk. Geen problemen ontdekt. Wat de stripeigenschappen betreft: wat is ‘oud’ voor een sealant of wax..? Voor nu even minder belangrijk daar ik ook de Wolfgang PPE en/of AF Rejuvenate zal gebruiken (op de lak), maar als de Crudzilla, minstens volgens deze website, detergenten/oplosmiddelen/bijtende reinigers bevat dan lijkt het een te vermijden produkt voor recente LSP’s.

Mocht iemand nog weten of een rondje Prep voor/na de Wolfgang PPE of AF Rejuvenate nut heeft of net af te raden is,dan hoor ik dat graag.

Bedankt!
 
Crudzilla is een ideaal product voor vastzittend vuil op de onderlijn. Bumpers, zijkanten, spiegels. Het is geen strip product maar hoe sterker de reinigingseigenschappen, hoe meer de impact is op de wax of sealant. Het blijft altijd een afweging, contactloos reinigen is minder beschadigend voor de lak maar minder leuk voor de wax