• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Future Armour: ervaringen?

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Een paar maanden geleden heb ik een fles Dodo Juice Future Armour aangeschaft. Maar ik heb het spul nog nooit gebruikt en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het plan is dat ik het na een komende wasbeurt na het afspoelen op de nog natte auto ga spuiten en deze vervolgens ga drogen met een doek.

Heeft iemand ervaringen met Dodo Juice Future Armour en/of suggesties voor het gebruik?

Zovast bedankt!
 
Lijkt wat op Sonax Brilliant Shine Detailer, al heb ik met de Sonax minder snel last van vlekken. Future Armour glanst iets meer meen ik mij te herinneren. Gebruik zeker niet te veel...
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Van de beschrijving:

Nat gebruik: na het wassen en afspoelen op de nog vochtige lak nevelen, goed verdelen met een microvezeldoek voor een egale verdeling en direct afspuiten met hoge druk. Daarna drogen. Werk paneel voor paneel en niet op laten drogen.

Droog gebruik: verdelen via microvezelpad of doek en direct nawrijven. Niet op laten drogen.

Let op bij beschadigd of oud lakwerk. Altijd eerst testen op een onopvallende plaats.

V.w.b. het 'nat gebruik' doet het me meer denken aan Gyeon Wetcoat, Monello Aquafobia of Nanolex Wash Coat. Die kun je echter niet 'droog' gebruiken.
 
Vandaag heb ik de Dodo Juice Future Armour voor het eerst gebruikt. Zoals ik had gepland, heb ik na het wassen en afspoelen op de nog natte auto aangebracht. Ik heb de hierboven gegeven adviezen opgevolgd en maar een beetje gebruikt. 1-2 pufjes uit het spuitflesje per paneel (de auto is relatief groot) en vervolgens gedroogd met een droogdoek.

Hieronder een foto na de behandeling (waarbij ik meteen maar even opmerk dat de lak al in goede staat is in de wax staat).

20160726_175806.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik verschil zie aangezien jouw auto al behoorlijk glom. Zal wel een betere bescherming bieden nu aangezien het een sealant is.
Wat vindt je er zelf van?