• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Hard Candy

Wax Master

Detailing chief
16 mei 2008
467
103
53
Gezien Tim Dodo verkoopt wil ik jullie mening hebben over deze wax. ik zelf heb de Hard candy en moet eerlijk zeggen dat ik niet echt overtuigd ben van deze wax.

tot nu heb ik geen een voordeel ondekt t/o de andere waxen;
-hij is lastig te verwerken, met name het uitpoetsen gaat behoorlijk zwaar( vergeleken dan he met de andere oa: meg, poor,GC)
-ook qua glans zie ik niet echt een verschil, eerder nog vind ik hem minder glimmen.


Ik zet dus ook bij deze mijn pot weer in de verkoop! voor 35 euro mag ie weg, ik heb alleen m'n motorkap er mee gewaxt pot is dus geheel vol nog.

Toch ben ik benieuwd hoe de soft varianten zijn, en/of er van de harde soort een betere variant is??


Goku3 (cees)
 
Ik had de harde blauwe (proefpotje) en die was ook lastig aan te brengen, ook door de kleine opening van het potje, bij Dodo zelf adviseren ze om eerst met je vinger in de pot rond te draaien om het een beetje zachter te maken.
 
Heb zelf Blue Velvet en Rubbish Boy's

IK vind ze geweldig werken! inpoetsen gaat bij de RB wat lastig(er) als de BV maar naar mijn mening niet bijzonder moeilijk in vergelijking met bv. M16
Supernatural heb ik nog steeds niet geprobeerd.... :D
 
sjoerdnijhuis zei:
Heb zelf Blue Velvet en Rubbish Boy's

IK vind ze geweldig werken! inpoetsen gaat bij de RB wat lastig(er) als de BV maar naar mijn mening niet bijzonder moeilijk in vergelijking met bv. M16
Supernatural heb ik nog steeds niet geprobeerd.... :D

SN nog niet geprobeert? Dan heb je toch zeker die mooie houten pot op je "schoorsteenmantel" staan als pronkstuk van je collectie? ;)
 
Heb je al glans meter dan Tim.
cees je bent niet echt verkoper he product afkraken dat je wil verkopen :D
 
bambam zei:
SN nog niet geprobeert? Dan heb je toch zeker die mooie houten pot op je "schoorsteenmantel" staan als pronkstuk van je collectie? ;)

Nee nog steeds niet:schaam :-" moet wachten tot ik mijn vernieuwde auto heb:bad
Eerder komt hij er niet op ;)
 
Dibbuz zei:
Ik had de harde blauwe (proefpotje) en die was ook lastig aan te brengen, ook door de kleine opening van het potje, bij Dodo zelf adviseren ze om eerst met je vinger in de pot rond te draaien om het een beetje zachter te maken.

Wat ook helpt is ervoor zorgen dat de pot zelf op kamer temperatuur is, of zelfs ietsje hoger.

Verder is het ook zeer afhankelijk van de kleur van de auto en de voorbereiding. Ik vind ik in ieder geval op de auto van Dennis dat de glans duidelijk anders en dieper lijkt te zijn! meuh
 
Die proefpotjes kan je leuk in je broekzak doen als je begint. Tegen de tijd dat ik bij het waxen ben is de Dodo ook lekker zacht.
Heb wel de soft (Purple Haze) maar wellicht ook beter smeerbaar als je het met hard candy doet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
patrick, ja kan nu eenmaal moeilijk liegeno:) ik neem de pot 5 juli wel mee.

verder jongens ik kan inmiddels wel een beetje poetsen, en heb dan ook een ruime selectie aan poets middelen va de divers merken, maar toch is het niet mijn wax:weetniet


gr cees;)
 
Ik heb Cees aan de gang zien gaan om een Dodo met de hand aan te brengen afgelopen weekend!

Cees paste meteen zijn technieken toe :D

IMG_0122.jpg
 
Wax-On Wax-Off:D



maar dit was de Orange crush...de soft variant en ook deze was loeihard...ben nog steeds niet overtuigd van deze waxen:no
 
Misschien is dit wat?

Satin Smooth by Babyliss Pro Single Pot Wax Warmer

This Wax Warmer was built with advanced engineering and thermostatically controlled heating elements, meaning it delivers the highest quality and most consistent results. Its unique and upscale design complements any professional environment.

This is a high performance wax heater for lovers of traditional hot wax, and is the newest, highest quality and most advanced version of the wax warmer made by Babyliss Pro in their Satin Smooth Range. It is a traditional heater with a 10 setting variable temperature control.

If you are planning on using the heater as a salon unit, the energy efficient heating mechanism makes it ideal, as it maintains optimum temperature throughout the day.

This warmer is suitable for standard wax containers.

Features Include:

* Quick Heat-up time.
* 10 temperature settings.
* Holds Standard wax containers.
* On indicator light.
* protective collars included.
* Wax pot inclusive of scraper bar.
* Snap-on protective cover and non-slip rubber feet.
* 2 year warranty


Voor degenen die één soort wax te min vinden en (dynamische) duo's die meerdere auto's tegelijk willen doen is er ook een dubbele uitvoering


:grinning:
 
Laatst bewerkt door een moderator: