• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer

philip

Detailing trainee
13 mrt 2009
4
47
Deze week de Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer mogen ontvangen. Wel zit ik hier nog met een vraagje over het ideale gebruik van de Dodo Juice Red Mist Tropical protection detailer.

Aangezien de Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer soms wordt aanzien als een sealant, heeft het nut om deze te gebruiken voor het aanbrengen voor het aanbrengen van Wax. Of is het gewoon beter deze te gebruiken als puur als detailerspray en hem dus te gebruiken na het waxen of wassen van de wassen van de wagen.


Wat is nu de beste combinatie :

Wassen en kleien (indien nodig)
Dodo juice lime prime (lite)
Dodo wax
Dodo Juice Red Mist - Tropical protection detailer

of :

Wassen en kleien (indien nodig)
Dodo juice lime prime (lite)
Dodo juice red mist protection detailer
Dodo wax

Welke volgorde heeft de voorkeur en wat zijn er voor- of nadelen hierbij ?
 
Red Mist is een spray-sealant ,maar bedoeld als laatste stap ,na je wax dus. Maar ook om na het wassen te gebruiken als een top-up. Je kan het ook gebruiken zonder wax ,maar onder een wax zou ik hem niet gebruiken ,daarvoor is hij niet ontworpen denk ik.

Als je hem gebruikt na het waxen ,laat er wel voldoende tijd tussen ,zodat je wax laag volledig kan kuren ,de "solvents" in red mist zouden je wax laag kunnen aantasten mits niet volledig gekuurd.
 
Is de Red Mist rechtstreeks te vernevelen op de lak van de wagen (zoals Meguiars UQD) of spray je best RM op een doek om te wagen in te wrijven (zoals de PB QD+)?
 
En ontlokt ie je echt zo'n WAUW-effect (tov QD+ of UQD) zoals ik al gelezen heb op een ander forum of is dat schromelijk overdreven?
 
de red mist heeft als resultaat een super gladde lak die een mooie diepe glans geeft. Mooier dan de uqd van meguiars in mijn opinie, met de qd+ heb ik hem niet vergeleken omdat ik deze laatste niet heb.
Ook vind ik door de speciale sprayer die erop zit dat de red mist zuiniger is dan bijvoorbeeld de uqd.
Heb er in het reviews gedeelte ook al een reviewtje van geschreven.
 
Beter als de QD+ ,moeilijke vraag ,eigenlijk niet.. De beading is wel knap en hij werkt makkelijker als de QD+ maar dan heb je ook gehad eigenlijk. Duurzaamheid is volgens mij ook iets beter ,omdat je het ook als stand-alone product kan gebruiken.
 
't zal me benieuwen, ik kon het vandaag toch niet laten om er een bestelling van te plaatsen samen met nog wat andere spulletjes. Hoe moet ik da nu weer uitleggen tegen m'n halve trouwboek, twee weken geleden heb ik haar nog gezworen dat ik nu echt wel alles had, zal de deegrol al maar gaan verstoppen :D .
 
megane_cc zei:
Is de Red Mist rechtstreeks te vernevelen op de lak van de wagen (zoals Meguiars UQD) of spray je best RM op een doek om te wagen in te wrijven (zoals de PB QD+)?

UQD spray ik ook niet direct op de lak.
Eerst op een pad en dan op de lak.

Met het direct op de lak sprayen vliegt de helft weg.
 
Al dat soort producten moet je niet op de lak spuiten dan is inderdaad de helft al weggewaaid of zit op plekken waar het nou net niet moet ;)
 
Vandaag de Megane gewassen en tevens de Red Mist uitgeprobeerd. Vind het eerlijk gezegd qua glans niet beter of slechter dan de UQD van Meguiar's en mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de QD+ van Poorboys. Ook een paneel gedaan met de Ultimate Quik Wax van Meguiar's, verwerkt makkelijk maar ook hier gaat mijn voorkeur uit naar de QD+. :weetniet
 
Qua glans merk ik bij mij ook niet echt een verschil, maar ik vind het wel makkelijker werken dan de QD+. Overigens breng ik de RM rechtstreeks aan op de lak, toch zeker bij de grote panelen. Dat vind ik een enorm pluspunt.
Wat eigenlijk het belangrijkste is, is of het duurzaam is en dat is nu net het moeilijkste om te testen :)
Op DW hoor ik een termijn tot 6 weken bescherming, als dat waar is, dan is het zeker een toppertje.

Voor mij is het een simpele keuze: staat de wagen in de Natty's --> QD+
wagen die in Dodo staat --> RM
Waarom? Omdat beide producten goed zijn en ik niet kan kiezen :)
 
Heb nu tweemaal de red mist gebruikt en telkens ervaar ik het als een goedje dat precies een vettige film nalaat op de wagen, hoe hard ik ook napoets. Dat heb ik niet met de UQD of de QD+. Mijn werkwijze is gewoon dun vernevelen op een even coat, paneel insmeren ermee en dan met een MFdoek op te poetsen. Doe ik iets verkeerd of zo? Momenteel ben ik niet meer geneigd om de red mist verder te gebruiken!
 
Ik heb afgelopen weekend de Red Mist tweemaal gebruikt.
Op mijn eigen auto die in de SuperNatuaral staat, werkt goed. Direct op de lak gespoten. Product droogt ontzettend snel in, maar laat geen vreemde vettige lagen na. Heb wel het idee dat er iets meer een glans zichtbaar wordt, maar dat is alleen met zekerheid te zeggen wanneer je er een glans meter op zet. Daarnaa nog op onze zilvere MB. die staat in de Hard candy wax en eigenlijk hetzelfde effect en werkmethode.

Volgende keer probeer ik het eens om direct aan te brengen via een doek, misschien at er dan zoals eerder gezegt ook minder verneveld in het niets. Beading effect is in iederg eval erg goed. Vind het persoonlijk beter werken dan de Meguiars Ultimate detailer.
 
Raar hoor ,ik heb geen enkel probleem ,op de lak sprayen ,microvezeldoek (klein gevouwd) uitwrijven ,je ziet heel goed dat er inderdaad een film verdeeld wordt. Na een 10-20 seconden is het gewoon weg ,opgedroogt dus.
 
Vandaag voor de eerste keer de Red Mist Tropical gebruikt op de auto van mijn vriendin, en mijn eerste reactie: super product!

Gewoon beetje op de lak sprayen en afvege met microfiber doek gaat heel gemakkelijk, laat geen vettige strepe achter en resultaat is een gladde lak en mooie glans:)^ En ook heel zuinig in gebruik, het is precies alsof er nog niks uit het flesje is:grinning:

Ik heb precies de indruk dat dit nog net iets beter is dan de UQD van Meg's..

Beading en duurzaamheid moet ik nog afwachten, maar nu ben ik er toch al heel tevreden van,^^

Enige minpuntje is wel dat de sproeikop beetje vies doet, maar dat is het einde van de wereld niet:D