• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Dodo Juice] Red Mist vraagstukken

Detonator

Detailing addict
19 mei 2011
27
50
Zat al een tijdje over het volgende te piekeren, dus toch maar posten:

Zie hier regelmatig voorbijkomen dat een wax een extra topping Red Mist krijgt.
Als je de omschrijving ziet van Red Mist zie je dat het eigenlijk een spray sealant is, nu dus de vragen:

- Normaliter zet je een wax na een sealant aangebracht te hebben, waarom dan (verse) wax toppen met Red Mist?
- Geld dan ook het omgekeerde: Kan je na Red Mist opnieuw een waxlaag zetten? (Blue Velvet)


P.S. Overigens geld in mijn geval dat de wagen 2 weken geleden een waxlaag heeft gekregen en vanochtend gewassen met BTBM, zit nu dus te dubben:
- Red Mist
- nog even bijwaxen
- Red Mist + Nieuwe wax
 
Ik zou sowieso geen Red Mist + Wax doen, aangezien Red Mist de verse wax verwijdert (staat ook op de verpakking). Volgens mij kun je over Red Mist ook niet goed een wax zetten, maar dat weet ik niet zeker.

Zelf gebruik ik Red Mist eens per 2/ 3 weken bij het wassen, en dat zorgt voor een erg mooie glans :heart_eyes: .
 
Als je enkele weken terug gewaxt hebt , is het volgens mij zeker niet nodig om terug te waxen , red mist moet dan volstaan.
 
Ik gebruik RM na elke wasbeurt om de bestaande waxlaag te boosten en het geeft net even wat meer glans naar een wasbeurt. Ik zou RM niet gebruiken op een vers aangebachte waxlaag. Zie het als een onderhoudsspray voor de waxlaag.
 
Op de verpakking van de Red Mist staat aangegeven dat je het vooral niet moet gebruiken op een verse waslaag. Zelf gebruik ik het, net als PdB, als boost voor de waslaag na de wasbeurt.
 
En hoe oud moet een waxlaag zijn voordat je red mist erop mag gebruiken?
Ik vind het namelijk maar raar dat red mist een nieuwe waxlaag aantast, maar een oude niet.
 
Eigelijk raar, wax zet je normaal altijd over een sealant als je die als eerste gebruikt hebt, nooit andersom...........

Mischien QD+ als je laatste laagje wax of sealant is en RM als je uitsluitend een sealant is gebruikt?
 
@wittereus: zou persoonlijk lekker wachten tot de volgende wasbeurt.
Je kan ook layeren: laag wax op een laag wax etc, maar wat je doet is de vorige waxlaag iets samenpersen tijdens het opzetten van de 2e laag.
Er moet ergens iets rondzwerven hierover: stel dat 1 waxlaag 1micron dik is en je zet er 3 op elkaar dan is de totale niet 3 micron maar 2¼ ( noem even een getal dus pin me er niet aan op )

@Rolf: de RM kan je zowel op een wax als een sealant gebruiken, met als kanttekening dat met name het gebruik van RM niet linea recta gedaan 'mag' worden bij een verse waxlaag en bij bv QD+ zou dit wel mogen.
Een echte sealant pakt gewoonweg minder goed als er een waxlaag onder zit ( liefst zo kaal mogelijke lak ) en bij een wax maakt het minder verschil. ( buiten de wel/geen glaze onder wax verhaal )

In Red Mist zitten trouwens bestanddelen van een sealant en is geen sealant an sich, denk dat dit ook wel een wezelijk verschil maakt.
Hoe en wat exact het in elkaar zit kan ik niet zeggen daar ik geen chemicus ben.