• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Supernatural Glaze

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.530
223
41
Gouda
Zo dan jongens en meisjes,

Mijn allereerste review. Ik doe mijn best dus wees niet te streng voor mij.

Zoals gezegd mijn allereerste review gaat over (zoals de titel al aangeeft) Dodo Juice Supernatural Glaze.
Dit product is bedoeld als dressing voor banden, kunststof en leer. De omschrijving geeft aan een satijnen finish te creëren die niet plakt.

Dodo Juice - Supernatural - Glaze € 22,49 voor 100 ml.

Het product doet me denken aan het ouderwetse brylcreem. Het is behoorlijk gelei achtig (gel subtantie).
Het ruikt heel erg neutraal, eigen nergens naar.

Gebruiksaanwijzing is als volgt :
Apply a thin coat, then buff with a soft lint-free cloth. If applying to hide, clean and seal leather first.
Do not apply to fabrics, nubuck or suede.

Vertaling :
Breng een dun laagje aan, opwrijven met een zachte pluisvrije doek. Bij het aanbrengen op huid, reinig en verzegel het leer eerst. Niet toepassen op stoffen, nubuck of suède.

We beginnen met de benodigdheden om een interieur te doen.
IMG_3264.JPG

Een All Purpose Cleaner om de boel te reinigen. Met behulp van een paar kwastjes en wat doekjes.
De Supernatural Glaze natuurlijk met een Supernatural Finger Mitt voor het aanbrengen en een Supernatural Buffing Cloth voor het opwrijven.

Ik begon met de schakelknop.
IMG_3253.JPG

Na het reinigen met APC was deze behoorlijk dof geworden en volgens de gebruiksaanwijzing zou ik deze eerst moeten verzegelen met een de leather sealant echter heb ik ergens ook gelezen dat dit te gebruiken is als leer voeding. Het is niet zo goed als de officiële leather sealant van DJ maar moet het wel kunnen.
IMG_3256.JPG

Zo ziet hij eruit na de Supernatural Glaze. Op de foto is het duidelijk te zien maar in het echt is het verschil verbluffend. Hij voelt niet plakkerig, glimt niet te veel maar heeft weer een volle kleur.

Vervolgens ben ik de deur gaan doen. Hier is het ietsjes minder duidelijk maar volgens mij ligt dat meer aan de fotograaf dan het product. De deur is weer leven in gekomen. Hij glimt wederom niet te hard maar geeft een mooie volle kleur.
IMG_3248.JPG

Hier is ie na het reinigen met APC.
IMG_3249.JPG

Hier na het voeden met de Supernatural Glaze.
IMG_3250.JPG

En hier het totaalplaatje gevoed en wel....

Om het allemaal ietsjes duidelijker te maken heb ik geprobeerd een 50/50 op de foto te zetten van het dashboard.
IMG_3263.JPG

Rechts gereinigd met APC, links gevoed met Supernatural Glaze.
IMG_3261.JPG

Hier nog een stukje lekker gevoed...

Conclusie:
Het is makkelijk doseer baar aan te brengen omdat het dik is. Waar een spray op allerlei plekken komt of eerst op een doek moet worden gespoten waar product verlies door komt en ook de controle van aanbrengen weg is, is dit goed doseer baar met de Finger Mitt. Het kost alleen wel wat meer tijd dan een spray goedje. Hier is het aanbrengen en uitwrijven 2 stappen, waar je met een spray de doek vochtig maakt en dan maar 1 stap hoeft te doen. Echter is het resultaat ook vele malen mooier.

Plus punten :
+ Zeer zuinig in gebruik
+ Goed doseer baar
+ Subliem resultaat (ook op leer)

Min punten :
- Prijs per milliliter
- 2 staps product
- Vette vingers bij aanbrengen
 
Goede en duidelijke review. Verschil is toch wel goed te zien, ziet er weer levendiger uit.
Zou graag het resultaat willen zien op een setje banden.
 
Duidelijke review.

Echter vind ik het product juist niet geschikt voor leder, omdat ik vind dat het leder te veel gaat glanzen. Ik vind het product echter wel erg goed werken op plastic, omdat het daarbij niet overdreven gaat glanzen.


@Ferdy. Op banden vind ik het product niet zo goed werken als echte bandendressings, omdat het niet zo goed zwart wordt als met echte bandendressings.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie's

@dennisdennis-12 Het gaat inderdaad wel wat glimmen maar op de pook is dat minder erg. Heb je ook ervaring met standtijd op leder?

@Ferdy Ik wil dit niet op de banden gebruiken omdat dit nogal gel achtig is en ik daardoor denk dat je 'sling' gaat krijgen.
Voor banden gebruik ik liever BoB Tyre & Trim of Supernatural Tyre Dressing. Dit is waterdunne vloeistof die echt wordt opgenomen door de band.
 
Mijn ervaring is dat het ongeveer 3 maanden blijft zitten op een lexus ls, die dagelijks wordt gebruikt. Hoe lang het op mijn audi tt blijft zitten weet ik niet, omdat ik het eerst op een klein stukje geprobeerd heb. Waarna ik het na 1 week heb verwijderd, omdat ik de glans te veel vond op het leder van mijn tt. Op het lichtbruine interieur van de lexus ls, vond ik dat de glans veel minder was, en daar bleef het ongeveer 3 maanden op zitten.