• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice waxoverzicht

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Omdat het niet gemakkelijk kiezen welke Dodo juice wax het beste bij jou en je wagen past even een klein overzichtje:
dodojuice.png
 
Zo...ik zie dat ik purple haze moet hebben...Lavendel!...nou ja...eerst maar eens de nattys opmaken...kauwgomballengeur is ook erg lekker...:)

Mooi overzichtje trouwens Rodders!
 
Mijn lak is donkergroen metallic; purple haze dus.
Ik las dat je het met de hand kan aanbrengen, hoe gaat dat in zn werk? Nog nooit meegemaakt/gezien :schaam

Het is iets anders als met een applicator pad want die wordt ook genoemd.
 
Je kan het inderdaad ook echt met je vingers doen! Even warm maken in de pot en met je vingers / handpalm verdelen over de lak. Het is een exotisch idee en het ziet er interessant uit, maar ik vind het uitermate onhandig werken.

Wel is je hand de rest van de week vuil en waterafstotend :D
 
Hoe "hard of zacht" zijn deze waxen?
Bijv ter vergelijking met de Natty's Blue: hoe hard is deze t.o.v. de bovenstaande Dodo waxen?



meuh
 
Heb een keer op dit forum gevraagd, welke ik moest hebben, als ik het zelfde wou als de Natty's. Het andwoord daarop was de zachte.

Groet, Peter
 
Heb ooit via via een panel potje Banana Armour bemachtigd, had even wat problemen met aanbrengen met de pad maar het resultaat was wel oogstrelend op de Polo (zie afbeelding) :heart_eyes:

Mooi overzichtje!
 
Heel erg handig ! Ik wil eerst de natty's blue proberen,en daarna een wax van dodo juice voor donkere lak ook.Nu kan ik precies zien,welke ik nodig heb:grinning: :party: Erg netjes en vriendelijk voor iedereen:grinning:
 
Zeer handig overzicht, vooral voor (nog) niet Dodo gebruikers! :cool:

Zijn de Dodo waxen nog een beetje te gebruiken om warm plaatwerk cq in de zon zoals bij de Natty's?
 
Ik heb zelf een rode auto en zit te denken om de orange crush te kopen. Maar mijn moeder heeft een donkerrode metallic lak. Kan ik hier de orange crush ook voor gebruiken, of moet ik dan echt de purple haze gebruiken ?(ik neem aan dat donkerrood onder de donkere metallic kleuren valt)
 
Wat is het grote verschil tussen de hard en soft waxen bij Dodo?

Als ik simpel ga nadenken, gaat de hard wax iets langer blijven zitten als de soft wax. Maar de soft wax iets meer wetlook gaat geven?

Heb net een potje Purple haze op de kop kunnen tikken, ga hem morgen eens gebruiken...
Indien hij meevalt bestel ik nog een potje Blue Velvet om erna te toppen met de Purple Haze...

Grtz