• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken direct wassen na gebruik?

just_clean

Detailing rookie
15 mrt 2017
18
2
25
Allereerst mijn excuses als dit al eerder is gevraagd, kon helaas geen passende topic vinden en vandaar dat ik zelf de vraag stel!

Ik heb meerdere hoge kwaliteit microvezel doeken liggen en een merino wash mitt waarmee ik de auto was. En nog een losse droogdoek (microfiber madness dry me crazy).
Tijdens het wassen gebruik ik natuurlijk de mitt, en de droogdoek om te drogen maar deze twee was ik ook met de hand uit. De merino mitt spoel in grondig en zwaai vervolgens meeste van het water eruit en laat hem dan drogen op een droogrek. De droogdoek laat ik paar uurtjes weken in wat fijwasmiddel waarna ik hem grondig uitspul en ook op een droogrek laat drogen.

Tijdens het wassen gebruik ik misschien 3 of 4 normale microvezel doeken voor het eventueel gebruiken van detailspray achter + het wassen van de ramen. Maar ik hem een stuk of 20 microvezel doeken liggen, dus mijn vraag was kan ik deze 3 of 4 doeken ergens in een zak bewaren nadat ik ze heb gespoeld zodat ik kan wachten totdat ik genoeg doeken heb om in de wasmachine te doen?
Het lijkt mij namelijk wel een beetje zonde om voor 4-5 doeken de wasmachine aan te zetten...

groet
 
Hey :D

Dus uuhh... om het simpel te houden... ''Kan ik gebruikte doeken wat langer laten liggen voordat ik ze was?''

Mijn antwoord; Ja, dat kan.

Meestal spaar ik ze op en soms draai ik wel een klein wasje (Als ik weet dat ik er op korte termijn veel nodig heb en ik niet genoeg schone denk te hebben). Momenteel liggen er een stuk 0f 10 doeken, veelal Peluche Verde's, in de badkamer te wachten op een week-en-wasbeurt. Dit doe ik zo al een lange tijd en de doeken worden er niet slechter van ofzo. :p

Ok, sommige hier zullen zegge ''NEE!'' omdat je elke doek na elk gebruik meteen op kleur moet sorteren en apart moet wassen, maar ik ijk niet zo nauw en het komt tot op heden allemaal goed, haha! :p

Wat ik je wel aanraad; Een MF-wasmiddel.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Als ik maar een paar doeken heb gebruikt, spoel ik ze eerst met de hand uit, haal ze even door de centrifuge en hang ze te drogen op een rekje. Als ze droog zijn bewaar ik ze apart tot ze in de was gaan. Overigens maak ik de wasmachine vaak ook verder vol met gewone handdoeken en dergelijke, om zo wat efficiënter (energiezuiniger) te werk te gaan.
 
Ik was ze meteen, ik heb wel is een topic gemaakt over dat ik speciaal een 10liter camping was machine voor heb gekocht.
Lekker makkelijk,snel altijd je eigen wasmiddel erin (microfiberwash) je doet niet moeilijk over 1 doek wassen want het kan ook met bijv maar 5liter water (handmatig vullen)
 
Lijkt misschien wel slim om ze na gebruik in wat micro-restore te laten weken en dan deze ffe spoelen en laten drogen.

Denk niet dat ie na zoiets schoon genoeg is voor gebruik, maar als is dan droog is zou je hem opzich kunnen bewaren voor een grotere lading. Wel allemaal veel werk (ten opzichte van alles in een emmertje flikkeren en dekseltje erop :p)
 
Daar zit het dus een beetje in het merk en prijs.De mijne is puur wassen.
Dus ik wring ze uit.
Spoel ze om in een emmer schoonwater, wring ze uit en hang ze op aan een rek in me garage, gaat perfect!
 
Type zou ik even moeten nakijken,
Wat bedoel je precies met of het wel genoeg wast? 15 min lang word alles flink door mekaar heen geklutst. Het water is na afloop goed vuil, de doeken schoon. Er is geen plakkerige toestand/ruw of iets nadeligs ondervonden. dus mijn conclussie is dat het wassen geen probleem is.

Edit: Clatronic MWA3540
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos