• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken voor Coating

greenman

Detailing chief
9 okt 2011
371
88
44
Welke doeken raden julie aan voor een Coating?
Ik gebruik nu Valet Pro deze bevallen me goed maar zoek eigenlijk zoiets maar dan een andere kleur
Een doek voor eerste afname en een doek voor nawrijven
Zoek iets in de buurt van de prijs van Valet Pro doeken gooi ik na het aan brengen van 2 lagen Coating weg
 
Welke doeken van Valet Pro gebruikte je dan? (Advanced MF Cloth?)

Bij het aanbrengen van coatings moet je de doeken eigenlijk als verbruiksvoorwerp zien. Wat kan helpen om de doeken te behouden, maar nadien eigenlijk niet meer te gebruiken voor op lak, is om de doeken tijdig in warm water te gooien. Je kan ze daarna nog voor andere klusjes gebruiken en hoef je ze niet weg te gooien.
Ook is het belangrijk dat je niet hele fluffy doeken gebruikt, maar doeken met een gesloten vezel. Of in ieder geval checken of de doeken ook bedoeld zijn om coatings af te nemen.

Meerdere merken hebben doeken; Gyeon - Baldwipe/Softwipe, Monello - Senza Bordi, Nanolex - Allround Towel, etc.
 
Heb deze in groen gebruikt voor het afnemen van Cancoat:

Zijn in meerdere kleuren leverbaar dus makkelijk een kleur uitkiezen en aan een coating toewijzen.
Tips van Forumleden: direct na gebruik in lauw water laten weken, hierna een hoek afknippen zodat altijd direct duidelijk is dat het een oude coating doek is.
(Ikzelf gebruik ze nu voor de vieze klusjes, binnenzijde velgen, motorruimte, enz).
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba