• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Doeken voor Gyeon Rim

Diezelke

Detailing trainee
2 feb 2018
13
28
Hoi allen,

intussen al een tweetal dagen bezig geweest met het reinigen (iron remover, gyeon tar remover), polijsten (Monello Raffini Mezzo met black finishing cone), ontvetten (Gyeon prep) van mijn zomervelgen (inclusief caramelschijf en HG stickerverwijderaar voor de restanten plaklood).

Volgende stap is dus het aanbrengen van de gyon rim.

Kan ik hier ook goedkope MF doeken van de action of zo voor gebruiken ? Ik krijg geen deftige doeken meer op tijd besteld en als je de doeken toch na het gebruik met Rim moet weggooien (of enkel voor de motorruimte of velgen kan gebruiken) vind ik het zonde om er veel geld tegen te gooien.

of zijn er toch redenen waarom ik "betere" doeken moet gebruiken ? En zo ja, dewelke ?

Alvast bedankt voor de tips !

Diezelke

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.717
178
29
Leersum (Utrecht)
De ''deftige'' doeken hebben veel fijnere vezels en pluizen niet. Ik gebruik de goedkope MF-doeken, van o.a. de Action, als doeken die smerig mogen worden en ik daarna waarschijnlijk toch weggooi, maar hier zou ik persoonlijk geen coatings mee afnemen. (Omdat deze dus grove vezels hebben en pluizen ;))

Doeken die ik voor coatings gebruik, die gooi ik op tijd in een emmer met warm water met eventueel wat MF-wasmiddel. (Tijdens het coaten) Zo blijven zij prima bruikbaar.

Er zijn verschillende doeken die je kan gebruiken, zoals de Senza Bordi's / Bald Wipes / etc. Voor nog geen twee tientjes heb je dan al een paar doeken in huis en vandaag besteld = morgen in huis. :D

• Leuk
Reactions: Rowen93

Diezelke

Detailing trainee
2 feb 2018
13
28
De ''deftige'' doeken hebben veel fijnere vezels en pluizen niet. Ik gebruik de goedkope MF-doeken, van o.a. de Action, als doeken die smerig mogen worden en ik daarna waarschijnlijk toch weggooi, maar hier zou ik persoonlijk geen coatings mee afnemen. (Omdat deze dus grove vezels hebben en pluizen ;))

Doeken die ik voor coatings gebruik, die gooi ik op tijd in een emmer met warm water met eventueel wat MF-wasmiddel. (Tijdens het coaten) Zo blijven zij prima bruikbaar.

Er zijn verschillende doeken die je kan gebruiken, zoals de Senza Bordi's / Bald Wipes / etc. Voor nog geen twee tientjes heb je dan al een paar doeken in huis en vandaag besteld = morgen in huis. :D

Top, intussen gisteren dit besteld: https://www.carclean.com/nl/gyeon-microfiber-coating-kit-11-delig.html
en vandaag aangekregen.

We kunnen aan de slag !

• Leuk
Reactions: Quantoxx