• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken, welke te kiezen?

Citroën DS

Detailing addict
27 mei 2008
119
62
Hallo,
Ik heb een leemte in mijn kleine poets collectie op te vullen: doeken.

Ik heb een grote wagen (DS) en kuis die graag in 1 keer, dus heb ik al snel een doek of 4, 5, 6 nodig als ik de 3 stappen van Meguiars doe, het chroom, de binnenkant van de wagen, plus dan iets om af te drogen.

Poorboy's website leert:
STARTER KIT NEW!
A great microfiber kit your vehicle will love.
Includes 1 (ONE) each of:

16" Velvet Smooth Glass Towel
16" Work Towel
16" Deluxe Microfiber Towels
16" Mega-Plush
21 x 36 Velvet Smooth
24 x 36 Waffle weave
Mega-Plush Mitt

Lijkt me een hele mooie en voldoende set, misschien nog een work towel erbij, probleem is dat niet alles in de webshop staat.

Wat zijn de ervaringen met doeken van dit merk?

Wie heeft goede ervaringen met producten waarvan je een complete ruime set hebt voor niet meer dan een euro of vijftig.
 
ik heb hele goeie ervaring met deze doek !
https://www.Carclean.com/product/Cobra/Edgeless_Microfiber_Polishing_Cloth_Indigo_COBRA-500_100816



edit: ik denk dat je het best zelf een set kan samenstellen met behulp van wat forummers
 
Ik heb 2 soorten doeken van Poorboy's.

De Work Towel is een goede doek voor het aanbrengen van dressings end. Ook voor bvb reinigen van glas, reinigen van leder kan je deze gebruiken. Wel liefst niet op lak omdat ze wat ruwer zijn.

De Waffle weave van Poorboy's is wat mij betreft een echt goede droogdoek. Als je wagen gewaxed is en je sheet goed, dan moet je de doek niet uitwringen om je hele auto af te drogen.

Ik heb laatst een doek van Shining monkey besteld en die is zeker niet slecht. Ook heel budgetvriendelijk.

Bij een volgende bestelling zullen er denk ik wat doeken van Cobra en Shining Monkey volgen.
 
Zoals Pt hierboven al zij,

De work towel : goed voor het interieur ,alle trim en glas. De lak raad ik niet aan.
De Waffle Weave : In mijn mening ,de beste die ik heb (Vind em beter EN groter als de cobra en de megs).
Ook heb ik de Super Thick en plush ofzoiets ,en de oranje Deluxe : Allebij goed voor uitpoetsen en superzacht.

De shiny monkey's moeten er zeker niet voor onderdoen ,geweldige doek voor dat geld.

Cobra's had ik laatst ook besteld : De guzzler,Deluxe Jr,Super Plush Deluxe,De Indigo's (de beste eruit om uit te poetsen) ,en de all purpose.
En ik was van ze allemaal tevreden ,behalve de guzzler had ik groter verwacht.

Ook van de Mothers towels zeer tevreden ,maar dan wel echt voor een Quick detail/wax.

En ja hopelijk heb je er wat aan...:)^
Groetjes
 
Laten we het dan voor de droogdoek op een Poorboy's waffleweave houden.
Zou ik met 1 exemplaar voldoende hebben voor mijn wagen? Het is een grote berline.

O ja, ik ben vergeten te vermelden dat ik een Meguiars witte "edgeless" doek heb liggen, een cadeautje van Carclean bij enkele producten.
Waarvoor is deze doek eigenlijk bedoeld?
 
Normaal gezien heb je met 1 genoeg , maar ik heb er altijd een stuk of 2-3 by de hand.
Een oude voor de velgen en 2 voor de lak. werkt wat sneller.

Is dat een ultimate wipe of een supreme shine ? De meeste meguiars doeken kan je zowat overal voor gebruiken ,zolang ze maar na ieder gebruik goed worden gewassen.
Houd een beetje by voorwat je ze gebruikt en gebruik em dan ook iedere keer voor hetzelfde doel:)^
 
Ik begin met 1 zo een Poorboys waffle doek.

Voor de velgen heb ik niet veel nodig, het zijn stalen velgen met een chroom wieldeksel erover.
ik heb mijn oude Wibra doeken nog, die zal ik gebruiken voor zulke klusjes.

Het is een Ultimate Wipe doek.
Ik heb er al ruiten mee gekuist met Instanet, en laatst heb ik er wax mee uitgepoetst.
Wassen op 40 graden, geen wasverzachter, niet in de droogkast.

Bedoel je dat het aangewezen is je doeken te markeren zodat je steeds dezelfde doek gebruikt voor dezelfde handeling?
zo ja, waarmee doe je dat dan op een veilige manier?
Geldt dit ook voor de mousse pads?
 
Als het stalen velgen zijn, heb je idd niet meer nodig als wat wibra doeken..

Je doeken hoef je niet te markeren ,berg ze apart op (teminste zo doek ik het toch) in 1 doos duw ik de doeken voor het exterieur en in een andere die van het interieur , je hoeft niet op elke doek te schrijven houd velgen & banden ,interieur ,exterieur wat uit elkaar.

Wassen op 40° ,geen wasverzachter ,en idd natuurlijk laten drogen ,ik gebruik ook by de wasmachine wat azijn in de spoelcyclus (haalt zeeprestjes eruit ).

Voor de applicator pads kan je op de ZIJKANT een markering aanbrengen. Eens gewassen in een zip-loc zakje opbergen als je wil (Delhaize kan je ze kopen).
:)^
 
Markeer je die pads met alcoholstift? Of een CD-stiftje? of enkele steken met gekleurd garen?
Hoe doe je dat zodat het netjes blijft?

Dus:
paint cleaner
polish
wax
trim detailer
chroom poets
leder cleaner
leder conditioner

Ik heb gelukkig voldoende pads gekocht toen ze nog in bulk te koop waren.

Doe je die pads (Ik heb 6 Meguiars en 4 Mothers pads) ook in de wasmachine? En ook als ze vol zitten met wax of iets ander vettigs?

Gauthier
 
Smal Alcohol stiftje idd ..
Schrijf op de zijkant Bv Paint Cleaner -->"PC"
Polish --> "Po" ofzoiets
Als het het 3 Stappenplan is kan je gewoon 1,2,3 schrijven.


Wasmachine samen met de doeken :)^
En als het snel moet gewoon in de wasbak met wat dreft.
 
Ik zou je toch aanraden om 2 Waffle Weave's te kopen. De eerste heb je dan voor lakwerk . Nadat je het lakwerk hebt afgedroogd is de doek al redelijk vochtig. Een beetje te vochtig om nog gemakkelijk ruiten streepvrij te krijgen.

De droogkast, dat is denk ik meer een persoonlijke voorkeur. Mijn doeken gaan in de droogkast en ik heb er nog niets slechts aan ondervonden.
 
@ Pt : Droogkast op de zachtste cyclus dan..?
Ik vind ze in het algemeen wat zachter als ze natuurlijk gedroogd zijn ,maar zoals je zij is dat persoonlijke voorkeur.

Ik vind 2 Waffle Weave's ook een aanrader ,deze hoef je ook niet alleen voor het drogen te gebruiken, je kan er ook ffjes mee quick detaile:)^
 
Droogkast, kast om te drogen, dat woord kan meerdere toepassingen hebben.
Bijv. die verwarmde kast om je net ontwikkelde negatieven in te drogen, noemen ze ook weleens een droogkast.
Ach ja als 't beestje maar een naam heeft hè?! ;)

Groeten
Joop
 
Tim zei:
PT Cruiser zei:
Wat is een droogkast in Nederland?

Een droger dus :ja

Da's uitgeklaard.:) :)

Nog iemand tips voor doeken?
Ik ga voor de Poorboys droogdoek, maar ik ga met 1 stuk beginnen. Bevalt hij, koop ik later wel een tweede.

@B.K.

CD-stiftje. Geen idee of het in de wasmachine zal blijven maar zulke stiftjes zijn behoorlijk permanent.
Na de volgende wasbeurt steek ik ze in zo een minigripzakje.


Gauthier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DroogMachine :D
Pads:)^

Voor de doeken:
--> Work Towel = Groen = Interieur
-->Plush/Deluxe = Oranje/Blauw = Exterieur
Dat kan je wel makkelijk onthouden aan de kleur ,denk ik.