• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doekjes Dlux.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
middag!!

Gisteren dlux opgebracht met de bijbehorende doekjes. Deze doekjes proberen schoon te maken maar geen resultaat behaald. Ik zie deze doekjes niet los in het assortiment te koop staan. Waar bestellen jullie deze?

Dan heb je niet goed gezocht:

De grote doekjes
En de kleinere

ik heb een aantal doekjes direct na gebruik geweekt en gewassen zoals mn andere doekjes en deze waren wel nog bruikbaar achteraf.
De anderen die gedroogd zijn, worden inderdaad keihard.

Oepss:$:$

ik heb ze in micro restorer laten weken maar dat gaf geen verschil. 1 doekje die ik voor de raamrubbers had gebruikt is pikzwart en geeft af de andere is eventueel nog te gebruiken als back-up. Ging mij er meer om als ik er weer mee aan de slag moet dat ik iig weet dat ze los te koop zijn;)

Micro suède doekjes die je gebruikt voor het opbrengen van de C-Quartz, direkt na gebruik weggooien. Bij het wassen verdwijnt de C-Quartz niet, en veroorzaakt bij volgend gebruik krassen!

Dibbuz;219874 zei:
Wat Patrick zegt.

Wat betreft de doeken, ook die van het afnemen, CQuartz wordt hard. Het kán zijn dat in de doek waarmee je afneemt kristallen vormen van opgedroogde CQuartz.
Daarmee zou je lichte swirls kunnen maken. Het advies is dan ook om de uitpoetsdoeken eenmalig te gebruiken. Vandaar dat we nu ook de doeken per stuk hebben van CQuartz voor een zeer acceptabele prijs.
Ga nou niet voor 3,49 Handige Henk uit proberen te hangen en de doeken nogmaals gebruiken. Als je weet hoe hard de doekjes worden waarmee je het aanbrengt dan zit er na het afnemen ook van dat spul in je uitpoetsdoek ook al voelt ie een stuk soepeler dan het aanbreng doekje.

Het is ook geen gewone wax of sealant, dit is echt een professioneel product. Erg duur en dat wil je het niet verkloten met een doekje van 3,49.

Thanks Freddyevo!! Dat wist ik dus niet..

Alleen ik heb het tot nu toe op het kunststof gebruikt en niet op de lak. zou dat enig verschil maken voor zover jij weet? Wat het kunststof op mijn auto heeft een vrij grove structuur dus misschien dat het verhaal van de swirls dan niet opgaat? Maar wat Dibbuz in zijn stukje ook schrijft, is het de moeite waard om voor 3,49 proberen te besparen met de kans dat je je grote hobby erger maakt ipv strakker en netter...

De TS spreekt in ieder geval over DLUX en daarop baseer ik mijn antwoord.
Cquartz heb ik nog niet gebruikt.
Ok, ik ga niet gierig doen op een paar suede doekjes. Ik heb er voldoende, doch heb niet stilgestaan bij het feit van kristallisatie.
Doch voor mij persoonlijk maakt het niet uit dat ik een paar swirls zou hebben op mn velgen bv.
Op plastic zal je die alvast niet zien.

Ik gebruik dlux vanwege het gemak om langdurig een beschermlaag te hebben en snel proper te krijgen.
Doch ik begrijp freddyevo2 zijn insteek daar dlux een gelijkaardig product is.

Dus of je die doekjes herbruikt moet ieder voor zich uitmaken.
Laten we ervan uitgaan dat je het dus best niet doet.