• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dof rode jetta

—stijn—

Detailing rookie
4 nov 2016
7
15
39
Kennis heeft een jetta van 1983 gekocht. Deze is rood,momenteel is de lak helemaal dof geworden. Het lijkt wel een krijtbord.Ik heb een dap900 en monello producten.
 

Bijlagen

  • 19575260_10155412330357145_4364153326941789496_o.jpg
    19575260_10155412330357145_4364153326941789496_o.jpg
    115,6 KB · Weergaven: 218
  • 19554997_10155412330472145_984462336552499709_n.jpg
    19554997_10155412330472145_984462336552499709_n.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 213
  • Leuk
Reactions: Gert83
Leuk detail object. Is de jetta verder nog hard? Geen verborgen roest achter de spatbordverbreders?
 
Timm,is de wagens van een kammeraad. De jetta ziet er op de lak na perfect uit. Mag/moet ik dezelfde werkwijze hanteren zoals op een hedendaagse wagen?
 
De pads zullen snel verzadigd raken met de rode lak. Vaak de pads wassen of een paar extra kopen voor het geval je de pads niet meer schoon krijgt.

Verder zul je natuurlijk móeten proberen welke middelen de gewenste correctie geven.
 
Lichte combo is genoeg om glans te krijgen. Ik zou me daar ook vooral op richten ipv krassen verwijderen.
Zoals @Timm zegt, vaak pads wassen, kleinere vlakken polijsten dan je normaal doet.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Zijn je pads nog rood geworden? Op de foto lijkt de Jetta metallic rood, dus mogelijk een blanke lak als toplaag. Die spatbord verbreders zijn echte baggerkuipen: zowel van binnenuit als vanaf de lakzijde loopt water/zand naar binnen en blijft daar zitten als ideale voedingsbodem voor roest (ik heb zelf van '80 tot '89 twee Golfjes gehad met deze spatbordverbreders). Ik hoop dat de eigenaar wat aandacht heeft voor de staat en stijl van deze youngtimer (rode stalen VW-velgen passen niet bij de chromen wieldoppen van de L-uitvoeringen, en al helemaal niet doordat de kleur rood totaal anders is, het lijkt wel een goedkoop bordeel met verschillende tinten rood, whitewall banden waren al 25-30 jaar uit de mode toen deze auto ter wereld kwam.
 
Zijn je pads nog rood geworden? Op de foto lijkt de Jetta metallic rood, dus mogelijk een blanke lak als toplaag. Die spatbord verbreders zijn echte baggerkuipen: zowel van binnenuit als vanaf de lakzijde loopt water/zand naar binnen en blijft daar zitten als ideale voedingsbodem voor roest (ik heb zelf van '80 tot '89 twee Golfjes gehad met deze spatbordverbreders). Ik hoop dat de eigenaar wat aandacht heeft voor de staat en stijl van deze youngtimer (rode stalen VW-velgen passen niet bij de chromen wieldoppen van de L-uitvoeringen, en al helemaal niet doordat de kleur rood totaal anders is, het lijkt wel een goedkoop bordeel met verschillende tinten rood, whitewall banden waren al 25-30 jaar uit de mode toen deze auto ter wereld kwam.
Pads zijn idd rood geworden.
Ivm de spatborden enzo, eigenaar gaat er zeker goed voor zorgen.
Deze velgen zijn maar tijdelijk, hij heeft al andere velgen gekocht. de jetta is 1 week in zijn bezit.
 
Duidelijk Stijn, ik was even bang dat ie zelf die velgen rood had gespoten. In de lakkleur zou het nog gaan. Dus blijkbaar geen blanke lak over de kleurlak. Overigens een leuke generatie om zelf aan te sleutelen die Jetta, alles is mechanisch of elektrisch en eigenlijk geen elektronica.
 
@ Cordoba : In de winter gaat de jetta al zeker naar de carrosserie voor enkele roest plekjes te laten behandelen.Andere velgen heeft hij ook in zijn bezit, moeten enkel nog bandjes op komen.( schmidt modernline)
Dit zijn idd auto's waar ze zelf nog iets aan kan doen , een schroeven draaier en steek sleutel 13 en je hebt bijna u hele auto uiteen.

@tembaco : Mat is ook niet lelijk, maar geef mij maar een blinkende wagen .:p
 
  • Leuk
Reactions: M.oos en Timm