• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe helft velgen help!!

Jos Collard

Detailing rookie
7 mei 2018
3
2
50
Hallo, ben nieuw hier op het forum.

Nu is mijn vraag ik heb een set velgen voor een ford ka gekocht (2e hands). Nou zijn ze nog best goed maar op 1 velg zit ongeveer op 1/3 van de velg een doffe kant. De glinstering van de velg is weg zeg maar.
Wat zou men hier aan kunnen doen.
20180507_204640.jpg
20180507_204703.jpg

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 20180507_204640.jpg
    20180507_204640.jpg
    123 KB · Weergaven: 468
  • 20180507_204703.jpg
    20180507_204703.jpg
    131,9 KB · Weergaven: 290
Op 1 helft heb je glinstering van een nieuwe velg en de andere kant lijkt het wel een matte Aluminium look zeg maar. Heb al bij andere topics gekeken maar vindt daar niets over
 
Misschien dat de vorige eigenaar ze eerst mishandeld heb dat ze er niet meer uitzagen. Erna voor een habbekrats laten repareren/overspuiten.
 
Foto's kunnen scherper ..
Nu is niet duidelijk of er al delen zijn waar de lak weg is, of dat er vervuiling bovenop zit
Als het het eerste is, moet je oppassen met gelijk machinaal aan de slag te gaan
Spuitbuslak is vrij zacht, dus als dat er op zit ben je het als je niet oppast ook zomaar kwijt
 
Mee eens met bovenstaande reacties, je ziet ook duidelijk schuurkrassen zitten waar overheen gespoten is.
Slechte opknappertjes ben ik bang. Krijg je denk ik niet mooi met polijsten, alleen met helemaal opnieuw strak maken met schuren en evt. (spuit) plamuur en opnieuw spuiten.
 
Ik denk dat deze gewoon bijgespoten zijn met een spuitbus en dat er geen vernislaag over is gezet...
Laten stralen en poederlakken ? Maar of die kosten het voor jou waard zijn ?
 
Ik dacht al dat het aan mijzelf lag :D Er zit dus wél van alles op de velg wat nogal vreemd is. :p Lijkt inderdaad of er beunhazerig is gespoten met een spuitbus.

Als het de kosten waard zijn, dan zou ik inderdaad de velgen laten behandelen. Ik meen te herinneren dat je voor zo'n €250 al bij een goede coater terecht kan met 4 velgen. (Mijdrecht?)
 
Deze set is met de hand gespoten en ook erg slecht voorbewerkt. Je ziet de schade en schuurkrassen nog onder de lak zitten ;) met de hand spuiten kan zeker wel als je heel geduldig bent en de juiste middelen hebt, maar zal nooit dezelfde kwaliteit hebben als door een prof te laten doen. Het heeft geen zin om deze set te polijsten, heeft geen nut.