• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe plek na verwijderen krasje.

PhilippeDW

Detailing rookie
10 jul 2022
5
2
Heb met een stap 2 van meguiaer een kleine kras proberen wegkrijgen.
Nu heb ik volgens mij te droog gewerkt en met de hand en de gele pad kleine swirls hologrammen gemaakt.
Als je heel schuin kijkt met de zon of geel licht erop, zie je een kleine doffe plek.
Wat te doen nu.
De auto is een nieuwe kia ceed met 1000km.
Grtz
 
image.jpg
 
Stap 2 van de Meguiar's Deep Chrystal set is ook géén polijstmiddel maar een glaze, een voedend product.

Het is een beetje verwarrend maar waar veel andere merken met een polish een schurend product bedoelen, is een polish bij Meguiar's een voedend product.

Step 2 doet ook weinig aan krasjes verwijderen, hiervoor heb je Step 1 nodig.

Ik ga er vanuit dat je met de gele pad die ronde Meguiar's applicatorpad bedoeld?
Het kan zo maar zijn dat de lak van je auto ontzettend zacht is enndat zelfs een foampad swirls veroorzaakt in plaats van weg haalt
 
Heb stap 1 geprobeerd om de matte plek te verwijderen. Maar de swirls blijven gewoon. Is die matte plek die ik zie dan gewoon de belichting op de swirls die de matte schijn geven ?
 
Want heb de wagen al 2 x in de wax gezet met de gele pads en nog geen swirls gezien hierdoor.
Zou het dus komen door te droog en te hard de boenen met die pad en de glaze ?