• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe plekken (na polijsten)?

Gillé

Detailing trainee
28 feb 2021
10
32
Hallo, eerst en vooral ik ben maar een leek in dit soort dingen. Ik houd graag mijn auto netjes, maar ben dus geen echte detailer. Maar is een tweedehandsauto en heeft wat swirls die ik graag weg wou hebben. Bij deze heb ik een fles turtle wax renew polish gekocht en een pad. Na het polijsten (met de hand) zijn er eigenlijk niet veel swirls verdwenen en in de zon zie ik enkele doffe plekken. Ik vraag mij dus af wat ik fout doe. Zet ik misschien niet genoeg druk op het pad of moet ik er vaker overgaan? Maar aangezien ik doffe plekken durf ik ook niet goed meer aan de slag gaan.
 
Wat is het voor merk en type auto? (Picture?)
Foto van de vervuiling/doffe plek?
Wat heb je als voorbereiding gedaan?
Heb je bv een ontijzermiddel gebruikt?
Heb je bv teer spetters/plekken verwijderd?
Iets van pre wash gebruikt voor je ging wassen?
heb je met clay gewerkt?

Dit zijn nogal wat vragen maar hebben eigenlijk allemaal met de voorbereiding te maken voordat je kan/gaat polijsten.
 
Betreft een volvo c30, foto van de doffe plekken heb ik niet maar zal zo even kijken of ik er eentje kan van maken.

Als voorbereiding heb ik gewoon de auto gekuist (wel met 2 emmer methode) met zeep van autoglym. Daarna gewoon drooggemaakt en dan begonnen met polijsten. Dus geen pre-wash of speciale producten gebruikt.