• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe polyester speedboot

GTS DTI

Detailing rookie
14 mrt 2010
30
0
Ik heb een polyester speedboot uit 1977 gekocht, met name het bovendek is een beetje dof.
Ik heb een rotary, diverse Kompressor pads en de Monello Inizio - Mezzo - en Finale lijn, kan ik deze gebruiken net zoals ik deze gewend ben op autolakken, en dan afwerken met een polish, een glaze en een sealant?

Dennis

Kan,maar aangezien het een gelcoat is,en deze een stuk harder is dan een gewone autolak is het misschien verstandig om uit te kijken naar iets wat specifiek voor die lak is ontwikkeld.
Een maand terug heb ik met een paar vrienden een zeewaardig jacht gedaan van 16 m1,hiervoor heb ik een compount/polish en wax uit de 3M marine lijn gebruikt.
Moet zeggen dat het resultaat perfect is,de boot is niet krasvrij geworden,dat is haast een onmogelijke taak.
Maar de verwering/dofheid en toch 80% van de krassen/swirls zijn verdwenen.

Je haalt niet veel uit met autospullen op een gelcoatboot; ik heb een zeilboot uit '78 gedaan: KLIK HIER

Let wel goed op met het opperdek; met polijsten maak je het spiegelglad en volgens mij wil je dat niet met +6 knopen en natte voeten op een hellend dek... ]d~^

Kijk er goed uit met een rotary,als je ven niet oplet brandt je er dwars doorheen. Het is geen autolak op metaal.
Wordt er snel warm.

Bij mij deed de Scholl Concepts S3 wonderen bij een zeilboot die ik onlangs heb aangepakt;
https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&m=218749

gamba-rmp2.webp

Je hebt sowieso ook een woolpad nodig anders kom je niet ver.
Met gelcoat kan je er aardig hard tegen aan op de grotere vlakken.
Wel oppassen bij kleinere hoekjes enzo, die moet je op lagere toeren pakken anders krijg je een brandplek.