• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donkere spetters blijven op lak zitten

KevinN

Detailing trainee
3 okt 2021
8
35
Heb nu een paar keer mijn auto gewassen, maar het valt me op dat er op de achterklep en laag achter de wielkasten veel vervuiling blijft zitten in de vorm van donkere zwarte spetters. Ik kan ze weg krauwen en als ik een uur met de washmitt over dezelfde plek ga gaat het ook wel weg, maar ik ben benieuwd wat nou de beste manier is om dit weg te krijgen. Nu was ik mijn auto in de wasbox en gebruik enkel shampoo en een spray coating als laatste. Ik kan de auto wel kleien, maar dat lijkt me niet iedere week de bedoeling. Benieuwd of jullie tips hebben.
 

Bijlagen

  • 20240225_143915.jpg
    20240225_143915.jpg
    70,6 KB · Weergaven: 63
De plekken die jij beschrijft vangen nu eenmaal veel vervuiling op.

Probeer eens een goede prewash middel, zoals bijv. Gyeon Bug en Grime. Maar die plekken die je beschrijft, daar heeft het waarschijnlijk meer zin om het te behandelen met een beetje Tar en/of Non Ferro.

Daarna goed beschermen met je sealant of beetje wax, dan hoef je het proces echt niet wekelijks te herhalen.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter en Cordoba
Bedankt voor je advies. Non Ferro heb ik dus kan ik wel eens proberen. Tar lees ik bij dat je dat met een doek moet afnemen. Zou zoiets ook werken als je het opspuit, in laat trekken en vervolgens met de hoge druk af spuit?
 
Normaal heb ik alleen kleine teer puntjes; ik spray ze in en veeg ze dan weg met een microvezel doek;