• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donkere strepen op voorruit van ruitenwisser?

Zoef76

Detailing rookie
20 mei 2018
3
2
Toen ik gister de volop aanwezige muggenlijkjes van de voorruit van mijn Vw wilde poetsen viel het me op dat er donkere banen in/op het raam zitten. Deze volgen de uiteinden van de ruitenwissers en laten zich niet wegpoetsen, althans niet met wat ik voorhanden heb - bijvoorbeeld glassex.

Ik ben natuurlijk bekend met strepen van ruitenwissers die aan vervanging toe zijn , iets waar ik ook goed om denk, maar dit is anders.
Het is donker, maar nog wel doorzichtig - een beetje als het glas van een zonnebril. Voelbaar als een kras of vuil is het niet, het is juist mooi egaal net alsof het in oppervlak van het glas is getrokken. Ook wel opmerkelijk: je ziet het aan de buitenkant, maar vanuit de binnenkant van de auto totaal niet.

De meest opvallende baan loopt tussen de beide ruitenwissers door, en eindigt onderaan in een soort delta tussen de beide wisser maar er zitten ook fijnere strepen aan de uiteinden van de wissers links en rechts op het raam, ook deze lopen precies gelijk met het pad van de wissers. Dat het íets met de wissers te maken heeft is dus wel dudielijk.

Kent iemand dit fenomeen en kan ik er zelf nog iets aan doen?
 

Bijlagen

  • _20180519_193930.JPG
    _20180519_193930.JPG
    97,5 KB · Weergaven: 442
  • _20180520_225740.JPG
    _20180520_225740.JPG
    74,6 KB · Weergaven: 826
Laatst bewerkt:
Hoi,
Eerlijk, ik snap er niets van. Heb je een foto? Plak er een stukje tape bij, zodat we 1) weten waar we moeten kijken en 2)zodat je camera goed scherp stelt.

Zit er niet een beetje vervuiling op je wisser (bijv. een vlieg) die een lichte streep trekt?

Glassex, laat bij mijn weten ook een soort van waas achter. Er is beter spul, maar doe eend schoonmaken met alleen water. Heb je het dan ook?

Enne, welkom hier op het forum.
 
Heb ik ook hoor (alleen dan buitenzijde ruitenwissers).
De ruitenwissers vegen de ruit schoon (met behulp van ruitenwisservloeistof; hoe agressief is die van jou?) alleen op het oppervlak dat die wissers bestrijken.
Vergelijk het met het volgende: het ene deel lak-paneel klei en polijst je regelmatig, het andere deel totaal niet.....
 
Heb ik ook hoor (alleen dan buitenzijde ruitenwissers).
De ruitenwissers vegen de ruit schoon (met behulp van ruitenwisservloeistof; hoe agressief is die van jou?) alleen op het oppervlak dat die wissers bestrijken.
Vergelijk het met het volgende: het ene deel lak-paneel klei en polijst je regelmatig, het andere deel totaal niet.....

Ik gebruik gewoon standaard wisservloeistof van de lokale onderdelenboer.. Zou in het geval van jouw theorie niet een ruimer gedeelte rondom het wisvlak dezelfde kleur als deze banen moeten hebben, bijvoorbeeld langs de bovenrand? Of begrijp ik je verkeerd :)
 
Laatst bewerkt: