• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donkere vlekken op dashboard

simon84000

Detailing rookie
21 jun 2013
23
0
Paar dagen geleden interieur van een Audi Q7 onder handen genomen en ondanks het relatief knappe resultaat toch een doorn in het oog: vlekken op het dashboard!

1zcclyc.webp

Overigens niet uit alle hoeken zichtbaar:
2013_07_31_02_06_01.webp

Naar ik me kan herinneren waren deze er pas na aanbrengen van Natural Look of voor het reinigen vh dashboard met APC...

Mijn eerste idee was teveel Natural Look op 1 plaats, al lijkt me dat dit dus zou moeten opgelost worden met APC, iets wat niet hielp.
Ik heb al APC, Spray & Wipe en wondersponsje geprobeerd, zowel met MF als een borstel/kwast... Lijkt even weg te zijn maar komt dan schijnbaar terug.

Overigens wel meer nare vlekken ad passagierskant, kan dit zijn door de voeten hierop te leggen tijdens lange reizen? En zo ja, wat hieraan te doen? Meeste van die vlekken trouwens niet echt opvallend, m.u.v. deze dus.

Iemand ervaring met een soortgelijk probleem en/of hoe dit op te lossen?

Voor zover te beoordelen vanaf een foto, is het vettigheid. Echter omdat APC niet werkt doet verrmoed ik dat het oppervlak glad is geworden. Als er idd een paar voeten op het dashboad gelegen hebben, zou het kunnen zijn dat deze pootje het oppervlak een soort van gepolijst hebben.

Als het echt niet meer weg te krijgen is, dan zou maskeren een oplossing kunnen zijn. Denk hierbij aan DLux, maar of dit echt gaat werken kan ik zo niet beoordelenen. Mogelijk ie het oppervlak niet geschikt voor DLux.

Succes!

PB Natural Look zou dan toch ook moeten maskeren? Overigens lijkt me voor zover ik me het kan herinneren dat deze vlek er voor de Natural Look opging quasi niet zichtbaar was...

Wanneer ik er met wat APC op inwerk met een borstel, lijken merendeel van de vlekken ook even weg, alleen komen ze na een paar minuten terug... vreemd toch?

De vlek komt niet terug hoor. ;) Die was er al die tijd nog. Doordat je het oppervlak bevochtigt lijkt het alsof de vlek verdwenen is maar dat is in werkelijkheid natuurlijk niet zo. Wellicht is het zweet van de voeten ingebrand in het kunststof. In die zin; kunststof heeft een open structuur waardoor het kan opnemen (zoals bijv. Natural Look). Deze neemt dus ook het zweet op met de gevolgen van dien. Zweet bevat o.a. zouten, zou zo maar kunnen zijn dat het er permanent ingetrokken is. Oplossing: niet meer met de voeten op het dashboard. :no Voor nu probeer nog eens een aantal keren te reinigen met APC, misschien iets sterkere verhouding.

Ik probeer het eens met wat sterkere APC en het gedemineraliseerd water! En de sterkere APC even laten inwerken of meteen inborstelen?

Ik zou juist niet kiezen voor sterkere APC
Gaat zomaar fout en niet te herstellen
Laat de NaturalLook even zitten en kijk het aan
Anders afnemen met verdunde alcohol
Geen spiritus, dat bevat aceton en kleurtoevoeging

Fout gaan als in uitdrogen en verkleuren
Voldoende voorbeelden gezien bij externe trims en APC

Bij nogmaals kijken komt mij een vraag op
Het zwarte deel, voelt dat niet aan als stof / weefsel
Heeft een Mercedes ook, en dat geeft vlekken met NL samen

Uit pure theorie ...

APC ontvet door het vuil in delen op te breken totdat je het wegneemt door bijv afspoelen
Alcohol ontvet door te binden aan het vet (veresteren) en verdampt snel

Juist dat soort verschillen (werking en reactietijd) beinvloeden bij mij de keuze

Vergelijkbare onderwerpen