• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dope's Clio

dopestuff

Detailing addict
3 dec 2012
284
65
Hierbij dan het project topic over mijn renault clio RS

Deze ga ik deze week de hele week lang detailen (van top tot teen)


Vandaag lekker begonnen en hierbij het verslag van vandaag

De poetslocatie voor van de week
2ibhy0w.jpg


De algehele staat van de auto
2gy4lqf.jpg

5zpt1x.jpg

23mj3a.jpg


Gefoamed met iron-x snow foam (een erg sterke verhouden in de glorie fm10)
349417t.jpg

2gu9mid.jpg


Vervolgens met de 2 emmer methode gewassen met een flinke overdosis shampo (zou het genoeg schuim zijn?)
2ahsj68.jpg

Hierna een rondje met Cpro trix (ik vind de teerverwijderende eigenschappen tegenvallen)
En vervolgens weer gewassen (had nog genoeg sop dus alleen het spoelwater ververst)

De auto afgedroogd en binnen gezet, en hier begonnen met kleien
Als glijmiddel dodo juice born slippy gebruikt en als klei poorboys klei
De poorboys klei gekozen omdat deze medium grade is deze verwijderd dus meer (en makkelijker vuil) en de marring die hij creëert is niet zo erg want de auto gaat toch gepolijst worden
59wilg.jpg

Er kwam weinig vuil van de hoger gelegen delen, maar op de lagere zat nog veel teer (ondanks de trix)

Daarna ben ik begonnen aan de achterruit (deze ben ik gaan polijsten want hier zaten nogal wat krassen op (vooral op wisserkrassen)
2iqee01.jpg

332mhoi.jpg


Ingepakt (en zelfs van deze afstand zie je de krassen)
wv1v7q.jpg


De gebruikte spullen:
DAP900
Cpro glasspad
Cpro ceriglass
spuitfles demi water
14v37tu.jpg


De methode:
De pad primen met ongeveer 5 druppels per helft van de ruit
Werken op de hoogste stand (met veel druk) en na elk dambord patroon een beetje water opspuiten
Elke 10 min 2 druppels ceriglass toevoegen en meteen de temperatuur van het glas controleren (bleef bij mij koel)
2e5laon.jpg


Halverwegen (al duidelijk minder)
im40ah.jpg


Het eindresultaat
2lms5le.jpg

Ben er zeker tevreden mee, de wisserkrassen zijn eruit en een paar andere krasjes ook (alleen diepere zitten er nog in)
Om dit te bereiken heeft de machine in totaal ongeveer 1,5 uur op de hoogste stand gedraaid!

Hierna aan de kofferbak sponning begonnen
t0i9nl.jpg


Deze ingespoten met APC 1:10, geborsteld met een kwast en daarna de een spuitfles water uitgespoeld
2na90me.jpg


Het resultaat
o9r0vn.jpg

dzt11k.jpg


Dat was het voor vandaag morgen verder!
 
  • Leuk
Reactions: RikRace
Glas polijsten is een onderwerp wat vaak terugkomt - iedereen raadt het af, omwille van vervormingen in het beeld. Ik ben dan ook benieuwd naar een 'doorkijkje' als de auto terug in het zonlicht staat.

Ik volg.
 
ex-mooseman;325025 zei:
Glas polijsten is een onderwerp wat vaak terugkomt - iedereen raadt het af, omwille van vervormingen in het beeld. Ik ben dan ook benieuwd naar een 'doorkijkje' als de auto terug in het zonlicht staat

Dat moet volgens mij erg goed meevallen , het betreft hier een achterruit , daar kijk je al niet zo door als vooraan.....
en als je met een beetje gevoel overal ongeveer evenveel/weinig "schuurt" zal die vervorming wel meevallen denk ik .

@dopestuff : heb je na het polijsten de ruit afgenomen met iets van IPA / eraser / ontvetter oid ?
 
Bedankt voor de complimenten!

@gsm: ik heb de ruit van te voren gekleid en naderhand afgenomen met dodo juice clearly mentol
 
update!

Gisteren

Altijd zo handig zo een verlaagde auto...
Bij de voorwielen moet ik hem dus eerst op houtjes rijden voor ik de krik eronder krijg :D
10nzygl.jpg


Het juiste gereedschap voor de klus (momentsleutel voor het vastzetten nooit loshalen), ratel voor loshalen en tape om de doppen tegen het beschadigen van de velgen
sb7sz9.jpg


De vuilste velg van allemaal (hier is laatst een verse aandrijfas in gegaan dus vandaar ook vet)
qnsec0.jpg


Zichtzijde gekuist (al die spaken pffff...)
10e1n48.jpg


Iron-x in werking
5vrtkz.jpg


Tar-x in werking
o87a8p.jpg


Ook de bandjes reinigen
2ceon84.jpg


Kleien
21e4tvt.jpg


Binnenkant gepolijst met Mezzo
jszmdu.jpg


Zichtzijde gepolijst met finale
15gp1fp.jpg


Hierna de velg in de Dlux gezet en de banden in de dressing
2v7tb3m.jpg



Vandaag

Vandaag op 2 manieren geen "maagd" meer...
Ik heb vandaag voor het eerst gewetsand en voor het eerst een compound gebruikt (op een wollen pad)

Dit allebei vanwege de vogelpoep hier en daar...

Motorkap voor
103hlbr.jpg


Motorkap tijdens
2d7vhms.jpg


Motorkap na (zelfs met het blote oog niet meer te vinden)
106d9mt.jpg


Ook op het dak 3, Voor
1oxfec.jpg

2i880ev.jpg

2vhstjk.jpg


Dak tijdens
vctedk.jpg


Dak na
30j4eu1.jpg


Afgeplakt en klaar om te polijsten
30b1fs9.jpg


Mijn kofferbak openhoud tool (zodat ik ook de kleine randjes mee kon nemen)
2pqsw95.jpg


De gehele auto dus met Mezzo op een oranje pad gepolijst (gaf vind ik een goed genoeg resultaat), alleen de motorkap en spoiler met finale (omdat het kan)

Ook de sideskirts met het wolletje en inizio gedaan (zodat de meeste krassen eruit waren alles gaat hem niet echt worden)
Voor
28hn34p.jpg


Na
dw2wqu.jpg



Dat was het voor vandaag morgen verder!
 
super werk al
velgen zijn goed schoon geworden :grinning:
Momentsleutel om vast te zetten bij de Aldi zekker ??
zag in aanbieding zit in twijfels hem ook te halen ;)

en bedankt voor de tip (idee) voor die vogelpoep plekken :D ideaal :D
nu moet ik maar snel leren wetsanding :D :p
 
Momentsleutel lijkt verdacht veel op die ik heb, op die van de Conrad!

Ben wel benieuwd op welke 'stand' je hem dan gezet hebt?

OT: Goed bezig weer! Mooie updates:)
 
Klopt momentsleutel is van de aldi (en de krik trouwens ook), voldoen prima voor "incidenteel" beruik

Bij de clio is het officieel 105 Nm, dus ik zet hem iets onder de 112Nm streep (alleen de momentsleutel wel weer terug naar 0 draaien na gebruik)



ps: wetsanden stelt niets voor (als je je hersens gebruikt), gewoon zo fijn mogelijk beginnen (net als polijsten) ik ben dus bij 3000 grid begonnen (en gebleven) en met born slippy gesmeerd
 
Zoals ik al zei, het ziet er weer super uit Bert, ga zo door:-b

Die momentsleutel heb ik ook, maar dan van de Lidl. Werkt echt perfect voor wielboutjes.
Hoeveel NM zet jij ze vast? Ik zet ze altijd op 100-110

Edit: Op die siteskirts moet je nog wel wat meer resultaat kunnen boeken toch?
 
Zo daar gaan we weer!
Ik moet zeggen hij is echt MOOI geworden!

Vanochtend begonnen met het wassen van de auto (polijstresten eraf en de sponningen nog wassen)
Hier het spoelwater van de sponningen
2qx97au.jpg


Toen de auto goed gedroogd en meteen begonnen met de sponningen in de Dodo juice- need for speed te zetten (mooier betere vuilafstotendheid)
348fvh0.jpg


Mooie schone sponning (100% schoon krijg je zo een klein hoekje van 12 jaar oud natuurlijk nooit)
wifs8.jpg


Motorkap in de black hole (machinaal), hierna de rest van de auto (alles) er ook in gezet en de kleinere delen met de hand
293ehwy.jpg


Hierna de gehele auto in de wax gezet (mooi resultaat en fijne wax maar niet de makkelijkste om op te brengen)
ba611.jpg


Een 50/50 van de achterruit wisserarm en afdekplaatje (dat plaatje moet ik er eens afhalen en spuiten want dat is echt een drama ding wat altijd grijs is)
j0jj0h.jpg


Nog een irritatie van mij (weet iemand de oplossing?) ik heb al veel verschillende spulletjes geprobeerd maar niets helpt (PB PP, 303 aerospace, PB trim restorer)
Maar de rubbers rond mijn ramen zijn en blijven vlekkerig
2ilzur8.jpg


Het uitlaat sierstuk gepoetst (was ik tevredener over dan ik van te voren had gedacht), jammer genoeg alleen niet echt scherp de foto's
Voor
jh3cz8.jpg

Na
erycm8.jpg


Had nog wat tijd dus nog een deur rubber eraf getrokken
Voor
2gtz3h1.jpg

Na
11l0siq.jpg


Heb al wat exterieur eindfoto's genomen maar nog niet heel tevreden over (was hey zon snel naar buiten en 2 rondjes gerend met het toestel...)
 
Dat is echt een full-detail zeg :)^

Volgens mij is er hier wel eens iemand geweest die de rubbers met een paar laagjes Reload had gedaan. Dat zag er toen goed uit.
 
knap werk zeg! van die trims rond de ramen zou ik ook wel eens willen weten.

Bij mij veranderen ze ook steeds in vlekken. Heb al AF revive, AG trim and bumper restorer geprobeerd maar beide met hetzelfde resultaat
 

Vergelijkbare onderwerpen