• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dosering Mequiars Gold Glass

Opel Astra

Detailing chief
9 jan 2017
222
88
Goedemiddag,
Zojuist klaar met het wassen van de auto'(s).
Hierbij gebruik is de Mequiars Gold Class Car Wash (473ml). alleen twijfel ik hierbij aan de dosering,
Ik de dosering van CC aangehouden: 75ML op 12L water. Persoonlijk vind ik dit erg veel.
Wat is jullie mening?
 
Bij een mengverhouding die aangegeven is in de webshop (1:133) kom ik op 89ml shampoo uit met 12L water. Nou is 1:133 niet echt een zuinige mengverhouding. In vergelijking met bv BTBM die is 1:714.

Dus als je 75ml heb gebruikt is dat niet echt veel voor die shampoo. Echter is daarom mijn keus BTBM. Als jij bv BTBM zou gebruiken, zou je maar 16ml shampoo hoeven te gebruiken in 12L.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Bij een mengverhouding die aangegeven is in de webshop (1:133) kom ik op 89ml shampoo uit met 12L water. Nou is 1:133 niet echt een zuinige mengverhouding. In vergelijking met bv BTBM die is 1:714.

Dus als je 75ml heb gebruikt is dat niet echt veel voor die shampoo. Echter is daarom mijn keus BTBM. Als jij bv BTBM zou gebruiken, zou je maar 16ml shampoo hoeven te gebruiken in 12L.

De BTBM is dus al het ware zuiniger.....
 
In mijn ervaring is de aanbevolen dosering voor de Gold Class te ruim. Ik zou even wat testen en kijken hoeveel shampoo je nodig hebt. Schuimt het een beetje, en voelt het glad aan, dan is het prima denk ik.
 
het is natuurlijk zo dat de ene gewoon geconcentreerder is dan de andere.
Born to be Mild met 1:714 maar wat te denken van Supernatural met 1:1500.

Hier een overzicht met prijzen na mengverhouding.
Shampoo.jpg
 
@Al-bundy Mag er misschien in dit subforum een sticky komen met dat handige schema van @Istnogferarie ?

Ik zou er dan een sticky van maken in een nieuw topic met een lock erop. :p

Ik heb van bijna elke stap een kostenschema om mijn onkosten te berekenen voor een detail. Ze zijn flink verouderd, denk ik, maar die zouden er dan misschien ook wel bij kunnen. Shampoos zijn eigenlijk het enige duidelijke om te bereken, :p

Maja.. Of je als verslaafde-detailer nou €0,30 uitgeeft per was beurt of een eurie.. Boeie! :p
 
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV