• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Drogen bij de wasbox en "vlekvrij naspoelen"

mfacey

Detailing addict
4 aug 2010
73
52
Heb vandaag na de wintersport tocht van een week geleden de auto onder handen genomen voor een stevige wasbeurt. Helaas ben ik overgeleverd aan de plaatselijke wasbox voor mijn activiteiten. De wasbox in kwestie is overigens best aardig. Verwarmd water voor deze koudere dagen en schappelijke prijzen. Ik ben voor 4 euro helemaal klaar!

Anyway, een van mijn ergenissen is dat ik de auto niet doormiddel van sheeting kan drogen in de box. Alleen met HD afspuiten. Het gevolg is dat met dit koudere weer er een aardige laag water op bijv het dak blijft liggen. Bovendien moet je alles minimaal 2 ker langs met de delerium voordat het echt droog is. Zijn er nog tips/trucs om makkelijker te drogen?

Daarnaast zie ik op de HD slelectiepaneel "vlekvrij naspoelen" staan. Ik heb tot op heden alleen maar met water gespoeld. Wat zit er in het water om het vlekvrij te maken? Is het zinvol om dit te gebruiken?
 
Gaat erom wat er NIET in het water zit. Het is juist de zogenaamde omgekeerde osmose-installatie welke alle zouten en mineralen eruit filtreert door toepassing van een zeer fijne membraan filtratie.

Hartelijke groet,
Kees.
 
Als ik bij de wasbox was, spoel ik altijd af met kalkvrij water en de rit naar huis rij ik iets harder dan toegestaan, bij thuiskomst is alles bijna droog. Alleen op het raam nog een beetje nat en soms nog wat op de achterklep...maar dat droog ik thuis dan wel even verder.
 
Dodo time to dry kan hier ook uitkomst bieden.
Vlekvrij naspoelen levert bij mij overigens juist vlekken op...
 
Vraag het eens bij de wasbox! Als het gefilterd water is kan het een uitkomst bieden.
 
Bij de wasbox in mijn wijk is vlekvrij naspoelen niet zo vlekvrij als ze zeggen.... Druppels die achterblijven en drogen laten kalkresten achter, niet vlekvrij dus 8o
 
Ik moet zeggen dat ik niet echt last heb van vlekken met het gebruik van "gewoon" water. Denk dat ik daarmee m'n eigen vraag beantwoord :D