• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Drogen Gyeon Fabric coat

michelv.

Detailing addict
1 jun 2009
769
65
Vorig weekend het nieuwe stoffen dak van mijn cabriolet behandeld met de Gyeon Fabric coat, na het aanbrengen met de fohn het droogproces wat geholpen zoals ik in diverse reactie's hier op het forum gelezen heb.
En dan nu het probleem, het dak is na een week nog steeds plakkerig :mad:

Wat kan ik hier nog aan doen, als er überhaupt nog iets aan te doen is.
 
Fohnen zou je pas moeten stoppen als de geur bijna niet meer te ruiken is
Dat duurt echt wel even, tot vervelens toe ...
Vaak kan je beter binnen laten drogen met een warmelucht kachel in de buurt

In jouw geval zou ik nogmaals de fohn erbij pakken
Kwaad kan het niet.

In de zon zetten kan ook, mits het weer mee werkt.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik denk dat het te dik werd aangebracht. Heb je het ook ingeborsteld? In mijn ervaring is het na goed drogen helemaal niet sticky maar gewoon droog.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Nee, niets ingeborsteld ofzo.
Gelijk na het opbrengen een tijd met de föhn en sávonds laat nog een tijdje met de föhn proberen te drogen.

Hopen dat ik hem morgen dan in de zon kan zetten en dat het er dan op vooruit gaat.
 
En na spaarzaam sprayen ook lichtjes inborstelen met een paardenhaar borstel lijkt me beter voor een egale verspreiding en droging.
 
Ik heb van de week mijn cabrio dak ook gedaan en heb toen de hele fles van 400ml op het dak verneveld.
Ook bij mij bleef het dak na 12uur nog plakken.
Ik heb toen met een föhn het dak geföhnd en toen met een oude droogdoek het dak ingewreven, hierna was het dak weer als vanouds.
Moet wel zeggen dat ik de beading iets vind tegenvallen, water loopt er wel vanaf maar stof word toch nog nat.
Had verwacht dat het water als ware op het dak zou liggen.
Maar goed hij is beter beschermd dan zonder iets.

Er is ook niet echt een goede beschrijving of how to te vinden over dit product.
 
Dan ben ik met mijn kleine flesje(120mm) zuinig geweest o_O

Zal van het weekend ook wel ff proberen om het dak droog te wrijven als het dan inmiddels nog niet droog is.
 
Ik heb van de week mijn cabrio dak ook gedaan en heb toen de hele fles van 400ml op het dak verneveld.
Er is ook niet echt een goede beschrijving of how to te vinden over dit product.

400 ml in één keer op één dak?! Dat lijkt mij erg veel. Was jouw dak daarna niet verzadigd?:scream:
Ik zou aan mijn MX5 moeten beginnen (met een klein dak natuurlijk), maar nu begin ik weer wat ongerust te worden... :worried:
Ik zou na de behandeling graag een droog dak hebben waar het water vanaf parelt als het nat wordt! :cool:

Zijn er nog andere ervaringsdeskundigen die ons wat info kunnen geven over hoeveel product gebruikt moet worden?

Met vriendelijke groeten, Alex
 
Product op een pad sprayen, daarna gewoon aanbrengen als een wax.
Zorg voor voldoende dekking, ik zou 2 lagen aanbrengen.
Ik heb een maand geleden het dak van een S5 cabrio gedaan, ongeveer 80ml verbruikt voor 2 lagen.

Foto geleend van Exclusive CarCare, maar dit resultaat dus:
Car-detailing-behandeling-Audi-TT-RS-83-1024x768.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: N@vigator
Zou je RaggTopp Fabric Protectant ook met een pad aan kunnen brengen? Nooit over nagedacht om dat te doen, maar het lijkt me enorm handig omdat je inderdaad geen overspray hebt.
 
Ik heb een saab 9-3 cabrio waar ik het dak van wil beschermen, voor te reinigen had ik al een product voor cabriodaken te reinigen maar van een merk dat niet binnen dit forum past dus om het dak mee te beschermen wou ik dan Gyeon gebruiken eventueel maar ik lees hier (en zelfs bij de reviews van het product) dat het plakkerig is en weinig waterafstotend.
 
Plakkerig als je het niet voldoende of verkeerd droogt
Niet voldoende afstotend als je het verkeerd opbrengt of te weinig gebruikt.

Ik heb het als eerste op mijn bergschoenen gebruikt, kon ik daarna mee door een beek lopen
En op sneakers die ik ook naar mijn werk droeg, veelvuldig hilariteit bij de collega's als ik ze onder de kraan hield
Idem op textiele tassen voor kinderen en mijzelf en op hardloopschoenen van mijn vrouw.

Je moet dus ernstig de gebruiksaanwijzing navolgen, Thats it !
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!