• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

drogen Monello raffini pads

Lorres

Detailing trainee
9 jul 2016
8
45
29
Vandaag voor het eerste bezig geweest met de DAP.
Nu een beetje alles op aan het ruimen.
Ik heb de DAP pads tussendoor schoongemaakt met dreft en droog gedraaid in een emmer.
Toen ik klaar was heb ik alle pads nogmaals goed schoongemaakt met lauw warm water en wat dreft, daarna heb ik ze niet meer droog gedraaid maar uitgeknepen en op de verwarming gelegd.
Mijn vraag, kan ik de pads op de verwarming drogen of kan ik ze beter alsnog droog draaien in een emmer en weg leggen?
 
Gewoon op een droogrek of dergelijke leggen. Kachel kan erg warm worden wat niet perse goed voor het velcro is.
Let op! Laten drogen met de velcro aan de bovenkant. Na een paar dagen kunnen ze weer opgeruimd worden.
 
  • Leuk
Reactions: Lorres
Als je begint met een beetje vochtige pad (Spray&Wipe) voor je gaat polijsten worden ze niet zo diep vuil

Na het wassen (met de hand) even op de machine
En dan (zoals de DoDo zegt) op een rekje met Velco naar boven
 
  • Leuk
Reactions: Lorres
Kan geen kwaad om ze niet droog te draaien, maar dan duurt het wel een stuk langer voor ze droog zijn. Zolang je ze niet vochtig in een koude schuur legt kan er weinig misgaan. Verder zoals hierboven genoemd!
 
  • Leuk
Reactions: Lorres
Dank voor de reacties. Had de pads vooraf al met wat detail spray ingespoten, maar wellicht niet genoeg want de witte pad waar de finale op heeft gezeten houdt toch wel wat donkere vlekken.
Heb de boel inmiddels op een rekje te drogen liggen;)
 
ik draai ze altijd droog op de machine, mocht er nog wat polijst achter zijn gebleven dan wordt dat met het water er uitgegooid.
velcro omhoog dat doe ik nooit, ze liggen op een droogrek dus lucht kan er aan alle kanten bij