• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogdoek perongeluk in de droger!

TheMBP

Detailing rookie
15 feb 2017
6
2
25
Hoi allemaal!

Ik had recent een droogdoek (de delirium) aangeschaft voor het drogem na het wassen. Deze heeft mijn moeder perongeluk in de droger gedaan! (De stand was kort programma en voorzichtig). Dit was wel samen met alleen andere microvezel doeken.

Nadat ik het merkte had ze de droger uit gezet en de doeken eruit gehaald, het was behoorlijk heet! (Zat ongeveer een uur in de droger?)

Nu weet ik niet hoe heet veilig is voor de droogdoek, maar is de doek nu niet meer geschikt voor het drogen?

Hoe weet ik of er schade is?
 
Allereerst, haal diep adem en blijf vooral ademen. Probeer de situatie niet te verernstigen. Probeer de doek bij de volgende keer gewoon lekker uit. Als hij nu ruw aanvoelt zou ik m niet gebruiken maar anders wel. De meest ergste klacht zal zijn dat ie minder water zal opnemen of waterstrepen achterlaat.
 
  • Leuk
Reactions: johnwoo en Zluytr
Verwacht dat het allemaal wel zal meevallen.
Denk wel dat ie een maatje kleiner is geworden.....
 
Dat meeeeeen je niet?! :eek: Die is nu rijp voor het vuilnis! :scream:

Haha, grapje! De volgende wasbeurt gewoon gebruiken en kijken of de doek nog doet wat hij moet doen. :D Wanneer je merkt dat hij niet meer lekker het water opneemt, dan zal de doek een flinke douw gekregen hebben van de droger, maar dan kan je altijd nog proberen om hem in een MF-wasmiddel opnieuw te wassen en kijken of dit iets doet.


Greeetz
 
Hoi, deze doeken zijn droogdoeken dus ze mogen in de droger hehe.
Nu zonder dollen, als ze wat minder drogen volgende keer, paar uurtjes in een emmer met wat azijn, daarna in de wasmachine met microfiber wasmiddeltje,ik doe ze zelf wel in de droger kort programma en op voorzichtig duurt 20 minuutjes ofzo.

Greetzzz
 
Hoe kan alleen de binnenkant hard worden?
Handdoeken die in de droger gaan, worden toch juist zachter als gedroogd aan de waslijn.

Lekker belangrijk, en werkt de droogdoek niet meer, dan heb je een doek voor vieze klusjes.
 
Ik heb wel eens iets gelezen dat bij te heet drogen de vezels aangetast kunnen worden of zo iets.
 
Dit klopt ook. Dit is met in het algemeen te heet maken van de MF doeken. Ook te heet wassen.

Maar zoals gezegd. Voelt die zacht aan en neemt dit genoeg en goed water op, dan is het toch goed.
 
eeeh die van mij gaan altijd in de droger, daar wordt hij zacht van.

Bij mij ook, maar dan wel met koude/lauwe lucht....
Doeken worden dan mooi zacht en krimpen nauwelijks.
Nog een voordeel dat alle losse pluisjes/vervuilingen worden weggeblazen.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark