• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Drooghulp gezocht!

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Kan iemand mij een goede drooghulp aanraden? Voorheen waste ik mijn auto altijd met gefilterd water maar, binnenkort moet ik mijn auto voortaan wassen met reguliere leidingwater. Wat is de beste drooghulp en de beste methode om kalkvlekken te voorkomen? Ik heb al een goede droogdoek de senza aqua, maar welke quick detailer bijvoorbeeld werkt goed bij het drogen? Of hebben jullie nog specifieke tips mbt het drogen. Antwoorden zijn zeer welkom!
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik altijd DJ BoB Detailing Spray met een MM Dry Me Crazy of de BoB Drying Towel en ben erg tevreden over het resultaat. Er bestaat wel een specifiek drooghulpmiddeltje van DJ. Time to Dry. Ik heb deze opgebruikt en beviel me goed, echter de meerwaarde die het geeft woog bij mij niet af tegen weer een flesje die ruimte inneemt.
 
Zowel Time to Dry als BoB Detailing Spray is rond 25-40 ml per keer. De BoB Detailing Spray is trouwens bijna overal voor te gebruiken. Een APD eigenlijk ;)
 
Je auto in een goede bescherming zetten zodat er een goede sheeting is.
De auto na het wassen afspoelen met de waterslang, niet met de hoge druk.
Dit zorgt ook minder water dat achter blijft op het te drogen oppervlak (mits er een goede sheeting aanwezig is!).

Verder kun je wat mij betreft elke detailspray naar keuze gebruiken als drooghulp.
Zelf heb ik deze allemaal gehad:

- Autofinesse finale.
- DDJ red mist (wel goed uitbuffen, kan vlekken geven).
- Meguiars ultimate quick detailer.
- Magicglaze wet look wax sealant.
- Poorboys spray & wipe (heel veelzijdig product!).

Deze waren allemaal prima.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
+1 voor Ferdy!

- DDJ red mist (wel goed uitbuffen, kan vlekken geven).

Ik zou deze echter nooit op een natte auto gebruiken.
Deze valt onder de categorie Protection Detailer en niet Quick Detailer.
Ik vind het wel knap dat je er een natte auto mooi mee krijgt Ferdy...
 
Probeer ook eens per maand ofzo de Gyeon Cure! Heerlijke detailer voor op een natte wagen!
1 keer met een droogdoek, daarna even opwrijven met een droge MF.
BAM, extra protectie én glans....
 
Ik gebruik graag de P40 Quick Detailer van Chemical Guys. Zorgt ook voor een leuke beading door de carnauba. Prijs/kwaliteit wel de moeite!
 
Het is wel geen drooghulp maar hij helpt wel tijdens het droog maken:p: Waxaddict Fo'Show! Na de ronde met droogdoek en Fo'Show nog even een rondje met de Peluche Verde, heerlijk gezicht! Zuinig, nee, goedkoop, nee, lekker: ja!

En als ik thuiskom ligt de QD van Waxaddict te wachten, iemand daar al ervaring mee als drooghulp?
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik gebruik 1:1 Spray and wipe om als droogmiddel te gebruiken. Werkt goed en is betaalbaar. Wel mengen met gedemineraliseerd water natuurlijk. (10liter voor 9 euro incl can bij ons om de hoek)
 
Spray & Wipe. Niet dat ik ervaring heb met iets anders. Gebruik het ook met kleien, of idd als quick detailer. Ik mix het met leidingwater met een waterontharder ertussen.