• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Drooghulp met een beetje extra shine.

llDannyll

Detailing chief
15 dec 2021
168
95
Odijk
Goedenavond mede poetsers,

Zoals de titel al aangeeft, ben op zoek naar een drooghulp die ook dat beetje extra shine geeft.

Heb zelf nu perfetto die ik gebruik als drooghulp, dit bevalt voor het droog gedeelte prima.

Gebruik Sonax bsd of Poorboys qd+ als ik hem even lekker wil nalopen. Beide producten bevallen ook goed voor dat beetje extra shine maar vereisen wel wat meer werk (opsmeren, en afnemen) dan alleen een paar pufjes tijdens het drogen.

Iemand ervaring met een product wat als bijv. Perfetto met een paar pufjes op natte auto en dan in 1 haal drogen ook wat extra glans kan toevoegen?

Zag bijv. Poorboys spray en gloss of Kenotek showroom shine. Zouden deze zo kunnen werken, of voegen die weinig/niets toe t.o.v. de Perfetto? Hebben jullie ervaring met evt andere producten die op deze manier goed bevallen?

En dan nog een vraag, zijn die producten met glans toevoeging niet slecht voor je droogdoek? (Mate van water opnemen) gebruik de Gyeon silk dryers.

Auto wordt minstens 4x per jaar gewaxt met collinite 845, en dit wordt regelmatig geboost met bathe+ / BSD. Dus het gaat mij niet om het beschermen, maar echt om na een reguliere wasbeurt tijdens het drogen even snel op te spuiten.

Alvast bedankt voor jullie input!
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik goede ervaringen met Gyeon Cure. Voegt ook lekker wat glans toe. Werkt ook met een pufje op een nat paneel en een droogdoek al wil ik zelf geen waterafstotende middelen in mijn droogdoek hebben en loop om die reden na de hand met een doekje rond op een droge auto.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Bead maker en cure klinkt goed. Maar doet dit niet hetzelfde als bsd? En ben bang dat dit dus mijn droogdoeken vernageld.. de bsd kan ik ook als drooghulp gebruiken (heb ik al is gedaan) maar vereist net iets meer uitwrijven of een andere doek ivm. Verpesten doek. Misschien ben ik op zoek naar iets wat er niet is. De perfetto of spray en wipe durf ik nog wel is te gebruiken met mijn droogdoek..
 
Ik gebruik geen enkel product in combinatie met een droogdoek, om hier geen waterafstotende eigenschappen in te krijgen; ik gebruik altijd een andere mf doek om het product wat ik na het wassen gebruik uit te wrijven (mijn favoriet blijft wel BSD);
 
Beadmaker geeft een mooie glans en is erg glad, ruikt bovendien heel lekker. BSD geeft een veel betere en langdurigere bescherming ten opzichte van bead maker, welke naar mijn mening een erg minimalistische vorm van "bescherming" biedt.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Maar naar mijn ervaring moeten producten als cure, beadmaker, bsd of ceramic detailer wel wat beter "uitgewreven" worden als bijv. Een perfetto of spray en wipe. Of maak ik het moeilijker dan het is? Misschien toch maar is 1 van mijn 3 droogdoeken erop toeleggen om dit te proberen.. misschien ook een mooie test.. bedankt iig voor de input
 
Bead maker en cure klinkt goed. Maar doet dit niet hetzelfde als bsd? En ben bang dat dit dus mijn droogdoeken vernageld.. de bsd kan ik ook als drooghulp gebruiken (heb ik al is gedaan) maar vereist net iets meer uitwrijven of een andere doek ivm. Verpesten doek. Misschien ben ik op zoek naar iets wat er niet is. De perfetto of spray en wipe durf ik nog wel is te gebruiken met mijn droogdoek..
Ik gebruik nu al even de Rags to Riches en moet zeggen dat dit middel er goed voor zorgt de doeken fris te houden. Absorberen het water weer perfect, dus geen last van de "verstopte" doeken. De gloss van de Bead Maker is wel stukken beter dan de BSD en als bonus voelt de lak superglad. Bead Maker is makkelijker aan te brengen dan de oude formule van BSD (nieuwe niet mee bekend nog). Cure (nog) geen ervaring mee...

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll en AndyVR
Als je al handmatig aan het wassen bent, wat maakt die 15 min uit kom de qd+ op te sprayen en uit te poetsen ?

Nu herken ik je irritatie van “duurt lang” zeker als het wat kouder is. Misschien is er een detailer / spray wax die het beter doet als het wat frisser buiten is ?

Al lijkt het mischien ook langer te duren als het koud is
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
@llDannyll voor wat je zoekt klinkt de meguiars Ultimate Quik Wax als een goede suggestie. Deze is ook te krijgen in Gallon versie onder de naam Synthetic X-Press Spray Wax bij de Professionele lijn. Is hetzelfde product.

Zelf ken ik de UQW en die beviel prima eigenlijk. Als drooghulp was die fantastisch. In een losse fles is die wat prijzig, maar als Gallon in eindeffect weer hartstikke goedkoop. Volgens mij heeft @Timm een gallon staan, dus wellicht wil die ook wat ervaring delen!?
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
@RoCo Jij hebt een geweldig geheugen. Ik heb inderdaad Meguairs X press spray wax. Voor mij tot nu toe het mooiste product wat ik ooit heb gehad. Op alle ondergronden te gebruiken en ook met 30 graden in de volle zon. En die glans poaahh. Ook vaak als standalone gebruikt met makkelijk 1 maand standtijd.

Het topic ging om drooghulp, daar leent het zich eveneens perfect voor.

Als TS alleen zoekt naar drooghulp met wat shine. Neem dan een geconcentreerde rinsless wash die je als QD kunt gebruiken 1:25.
Dat werkt extreem zuinig en voordelig.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: llDannyll en RoCo
Als je al handmatig aan het wassen bent, wat maakt die 15 min uit kom de qd+ op te sprayen en uit te poetsen ?

Nu herken ik je irritatie van “duurt lang” zeker als het wat kouder is. Misschien is er een detailer / spray wax die het beter doet als het wat frisser buiten is ?

Al lijkt het mischien ook langer te duren als het koud is
Haha precies dat, pak ook meestal 2 auto's (soms 3) achter elkaar en met koud weer is de QD+ inderdaad wat vervelender uitsmeren. de Perfetto daarintegen is heerlijk. pufje op de lak en in de droogdoek en gaan. dus dacht als er iets is wat dit ook doet maar dan ook bijv. wat polyemeren o.i.d. heeft wat de glans wat ophaalt sla je 2 vliegen in 1 klap. beadmaker klinkt idd mooi, maar bied ook bescherming las ik en deze heeft ondanks de naam doet vermoeden weer wat mindere beads dan mijn Collinite/bathe+ combi die meestal op de lak zit.

@RoCo en @Timm. Thanks voor de adviezen. zeker het overwegen waard. en gaat idd voornamelijk om de shine en het makkelijk verwerken (eigenlijk liefst zoals de Perfetto met drogen zeg maar) de bescherming geloof ik wel, die zit wel goed.

Zag ook de dreammaker van P&S. die schijnt voornamelijk voor de shine te zijn en geen bescherming. misschien wel een leuke optie.

Volgende ronde met bestellen maar even 1 of 2 van de suggesties bestellen en is gaan testen.
 
Ik zag Jack zijn producten toelichten bij The Rag Company; goed en leuk verhaal en met name de resultaten van Silke en Pärla waren mooi om te zien! Vooral het 'darkening effect' was erg duidelijk op nota bene de lak! Pärla moet wat meer gebuffed worden begreep ik en van Silke heb ik dankzij jullie een sample staan; zal die ook eens proberen! Thx!
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Die Silk klinkt wel echt als hetgene ik zoek! Die 500ml komt er bij de volgende bestelling. Dan nog twijfelen tussen enkele van de hierboven genoemde. Keuzes, keuzes. Maar verschillende dingen uitproberen maakt het wel weer leuk!
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
@RoCo Ja dat zag ik! Denk dat ik eerst de 500 even pak.. die kan ik mooi bijvullen met de veel goedkopere 5 liter als die bevalt!

@Dibbuz, jij ervaart geen negatieve gevolgen voor de droogdoeken bij gebruik van de Silke? Was ze zelf nu alleen met normaal wasmiddel zonder wasverzachter en gaat prima I.c.m. de Perfetto en spray en Wipe.. vraag mij af of dit met de Silke ook zo is.
 
Nope nog niets gemerkt. Sterker nog, doordat de doek licht vochtig is droogt deze beter. Nu was ik mijn droogdoeken echt nauwelijks in de wasmachine. Soms in een emmer met warm water en wat microfiber wash en uitspoelen. Werkt voor mij perfect.