• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Druppelvlekken getint glas

Koen V

Detailing rookie
8 apr 2017
6
15
Ik heb een vraagje.
Heb zonet mijn auto een grote kuis gegeven. Het is een volvo v60 r design zwart.
Ik heb deze enkele jaren in bezit en ik heb al van in het begin druppelvlekken op mijn getinte ruiten. De ruiten zijn origineel getint en dus geen folie aan binnenkant of buitenkant maar getint in het glas.
Ik heb al vanalles geprobeerd en deze zijn met niets weg te krijgen. Kan het dat deze in de ruit zitten? Of een product dat ingebrand is? Zijn ruiten zonder waterafstotende coating (zijramen voorkant zijn fabrieks af behandeld en niet getint. Zie laatste foto.


Voor de geintereseerden dit was mijn stappenplan. Auto had zeer veel last van krasjes swirls en hologrammen. Vorig jaar met meguiars ultimate compound en polish en dark wax gedaan. ==> resultaat was 2 weken mooi.... daarna alles terug zichtbaar en verschrikkelijke hologramen. balen dus. ( alles met de hand gedaan)
Dit jaar veel gelezen op het forum hier en een bestelling gedaan.... veel geld kwijt maar nog niet zoveel moest ik het laten doen door een firma. Gelukkig had ik een festool rotex dus dit was al een iets gespaard. 300 euro armer en doos vol betere producten en volle moed begonnen.
*Wassen met een oude washmit meg nxt shampoo ( nieuwe thick mitt gespaard tot de volgende beurt)
*kleien meguiars en monello met QD meg
*3 hits met s3 gele pad 2 geforceerd roteren met druk en 1 zonder druk excentrisch
*Cleanen met prep ter controle.
* de S17 heb ik niet nodig gehad maar heb ik wel nog mssn nodig voor de andere auto
*2 hits s40 op zwarte pad 1 roterend en 1 excentrisch
*PB Black hole op zwarte pad
*2 lagen collinite 915 met een dag tussen
*verder nog ramen, velgen, sponningen gewaxt, rain x, wat plastic enz enz


Oooo wat een zalig resultaat alle swirls en hologrammen volledig weg. Enkele krassen die te diep waren zijn een stuk minder zichtbaar (scherpe randjes eraf wss).
En wat een glans. Zelf complimenten gekregen ( ik had talent...) van een carrosier waar hij volgende week binnengaat om 5 blutsen van parking te laten wegmasseren. Ja 5 op 1 namiddag op 1 parking op een gebied van 20 op 20 cm. Gruwelijk!

Dus moe maar zeker voldaan genieten.
Oja heb wel drie volle dagen werk gehad.

En een super service van carclean. Top!
Enkel de monello verde doeken pluizen zeer veel. Mssn gaat dit nog over na nog een paar wasbeurten.
20170408_181509.jpg

20170408_181453.jpg
20170408_182014.jpg

20170408_182036.jpg
20170408_181553.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Koen,

Ik zie dat dit jouw eerste bericht is. Misschien was het leuker geweest als je jezelf even had voorgesteld. :D

druppelvlekken op mijn getinte ruiten
Ik heb al vanalles geprobeerd en deze zijn met niets weg te krijgen

Wat heb je allemaal geprobeerd dan?

Ik zou zelf denken aan een Paint Cleaner of zelfs een héééél fijn staalwolletje.

resultaat was 2 weken mooi.... daarna alles terug zichtbaar en verschrikkelijke hologramen
Dat kwam door de glaze die je eroverheen gesmeerd hebt, haha! Zo ook bij de laatste detail, waar je Black Hole hebt gebruikt. :p

Zie stiekem ook nog swirls op je pianolak-raamstijlen en verlichtingsunits. :p
 
Jup is mijn eerste post. Ja mij voorstellen... sorry bij deze.

Kalk zou mij verwonderen maar ziet er wel zo uit.
Heb al gepolijst, azijn, ontvetter, isopropanol, ruiten reiniger, indistruele reiniger bio reiniger alles wat je zowat op glas durft smeren. Geen verbetering. Staalwol nog niet geprobeerd.

Idd was door de polish die volzit met fillers. Ik weet dat pb black hole er ook zitten maar na de s3 alles gecheckt met ipa en ik was dan tevreden met het resultaat dus ben er meer gerust in nu.

De raamstijlen zitten idd nog swirls. Nog niets aan gebeurd en weet niet met wat ik deze best behandel. Tips welkom!!

Alsook alu lijsten hebben ook nog vlekken maar daar kan na lang zoeken hier op het forum weinig aan gebeuren en is ook niet echt zichtbaar. Zit onder de lak. Maar stoort me minder.
 
Ben het eens met Altos. Laatst een BMW 7-serie gepolijst die met het achterraam vaak
onder een lekkende dakgoot had gestaan. De DAP met Monello groene pad en Professional Polish
heeft dat prima verwijderd.
 
Staalwol, uiteraard een heeeeeele fijne, zal niet krassen. :) Weet even niet welke gradatie het heeft, maar ik deed hier bij 2 poetsbedrijven regelmatig dingen mee verwijderen op glaswerk.

Maar... Zoals ik al zei, zou ik een paint cleaner proberen. Echter begrijp ik dat polijsten ook al geen effect had? Laten we dan maar hopen dat Pro Polish iets voor je kan betekenen, ondanks dat een polijstmiddel ook al cleaner bevat.


Greeetz
 
Heb al eens licht gepolijst. Mssn nog eens wat langer machinaal met de S3 proberen. Staalwol heb ik 00 liggen op het werk das mssn als laatste hulpmiddel. Thx voor de tips.

Nog tips voor de plastieken sierlijsten tussen de ramen?
 
Deze lak is een stukkie gevoeliger, meestal. Dus, even kijken welke cokbi er nodig is.

Staalwol 00 is te grof, lijkt mij. Volgens mij heb ik hier 0000 liggen en op mijn toenmalige werk was het nog nét iets lichter.
 
B stijlen met Rupes geel of wit of Scholl S30+ op een witte pad en dan beschermen met een coating.
 
Kalk vlekken zijn erg hardnekkig. Je zou denken van niet maar zelfs op lak moet je flink grof polijsten om ze eruit te krijgen.

Ik heb ze er wel eens uit het achteruit moeten polijsten bij iemand omdat die alleen de wagen afspoot bij een wasbox.

Deze zijn speciaal voor glas. Heb het samen gebruik met een glas polish van een niet te noemen merk.
https://www.carclean.com/nl/product/Flexipads/Glass_Polishing_Disc_135mm_103058
 
Stand 5 en rustig inwerken. Er zit bijna geen foam achter het vilt om zoveel mogelijk druk gelijk op het glas te zetten. Omdat glas zo'n hard materiaal is.
 
Ik heb ze zonet weg gekregen. Met scholl S17 op een mocrofiber handpad en schrobben maar. Kon niet machinaal doen de ruitjes zijn te klein. Wel volledig weg gekregen!! Daarna laagje rainx.
 
Zeker! Onlangs een range rover gedetailed waarvan de eigenaar de auto altijd zelf wast met een emmer en een spons, maar van drogen nog nooit gehoord heeft. De hele auto dus onder de kalkvlekken, en met name ook op het glas. Even met de dap, glaspad en glaspolish en er was niks meer van de zien.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG